Közbeszerzési felhívást tett közzé a BKV az orosz metrószerelvények szellőzésének átalakítására. A fejlesztési specifikációban elismerik: „a megújult járműállomány eddigi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok alapján a kényszerszellőzés (…) kevéssé bizonyult hatékonynak a nyári hőségben”.
A vezérkocsik utasterében hét, a közbülső kocsik utasterében nyolc ventilátor keringteti a levegőt. Ezt a rendszert a ventilátorok jelenlegi kivezérelt fordulatszámának növelésével tennék hatékonyabbá, ez azonban zajterheléssel jár. Ezért a fejlesztés során azt is meg kell valósítani, hogy ha a szerelvény az állomáson van, a vonatvezérlő rendszer jelzése alapján automatikusan az eredeti szintre csökkenjen a fordulatszám. Szükség esetén pedig (például téli üzemben) az átalakított vezérlésnek kiiktathatónak kell lennie.
A BKV egy kocsira már telepített kísérleti prototípus vezérlést, amit sikeresen tesztelt. A közbeszerzés nyertesének ezt tartós üzemre kell átterveznie, és 1299 darabban legyártania, a beépítést a BKV fogja elvégezni.
A Metróért Egyesület szerint mindez azt az álláspontjukat igazolja, hogy a 81.2K szerelvények szellőzésének konstrukciója hibás. (Kiemelt fotó: MTI / Máthé Zoltán)
Ennyit a légkondicionálóról. Igazolódni látszik a Metróért Egyesület véleménye, hogy ez egy hibás…
Közzétette: Metróért Egyesület – 2019. május 23., csütörtök