Belföld

Elismeri a BKV, hogy nem szellőznek rendesen az orosz metrószerelvények

Közbeszerzést írtak ki a ventilátorok felpörgetésére.

Közbeszerzési felhívást tett közzé a BKV az orosz metrószerelvények szellőzésének átalakítására. A fejlesztési specifikációban elismerik: „a megújult járműállomány eddigi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok alapján a kényszerszellőzés (…) kevéssé bizonyult hatékonynak a nyári hőségben”.

A vezérkocsik utasterében hét, a közbülső kocsik utasterében nyolc ventilátor keringteti a levegőt. Ezt a rendszert a ventilátorok jelenlegi kivezérelt fordulatszámának növelésével tennék hatékonyabbá, ez azonban zajterheléssel jár. Ezért a fejlesztés során azt is meg kell valósítani, hogy ha a szerelvény az állomáson van, a vonatvezérlő rendszer jelzése alapján automatikusan az eredeti szintre csökkenjen a fordulatszám. Szükség esetén pedig (például téli üzemben) az átalakított vezérlésnek kiiktathatónak kell lennie.

A BKV egy kocsira már telepített kísérleti prototípus vezérlést, amit sikeresen tesztelt. A közbeszerzés nyertesének ezt tartós üzemre kell átterveznie, és 1299 darabban legyártania, a beépítést a BKV fogja elvégezni.

A Metróért Egyesület szerint mindez azt az álláspontjukat igazolja, hogy a 81.2K szerelvények szellőzésének konstrukciója hibás. (Kiemelt fotó: MTI / Máthé Zoltán)

https://www.facebook.com/metroert/posts/2321675481222384?__xts__%5B0%5D=68.ARB0qdvXy_irrNqPIXgQYOZfya2VPi__fRUmiDHk5t2PDeCUzgB-Z0p7bx2DzHWrZP0_rkARz26wRVs3c5KLLFRZPk-oHUQ_eByyvJlVYV3EJ7yn70Hp6-tmQB96PJ0c_IqH8hKXEy3gkuixRgWcRFVZhgFzfoI9uqmYZyluHUgmXw1DCWOKtHWxwGRhNync9m1IEikY6UPCEA_1m-8HzJRSM3DkeP0CiSwGX4lXu3zXSoDbpdwTm-dafgrH70S0KtI11ihM2P46T69UhUhE3URFCtoH6abouFGsaJ-IkrNugBZpm4Pzi8dZ3A5nnI7fR6IF5gqYcMXhqWequ2ZDzT4yPw&__tn__=-R

Ajánlott videó

Olvasói sztorik