Belföld
Budapest, 2017. november 3.
Metrószerelvény az Újpest-Városkapu állomáson a 3-as metró felújítása elõtti utolsó napon, 2017. november 3-án. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Hatmilliárd forintra perli a BKV az orosz Metrovagonmast

Bíróságra került a BKV-Metrovagonmas kötbérvita a felújított orosz metrókocsik ügyében – írta az Index.

Mint írták, a BKV februárban megindította a peres eljárást az orosz féllel szemben, mindez Tarlós István főpolgármester Gál József képviselői kérdésére adott írásbeli válaszából derült ki.

A lap forrásai szerint a BKV kiegyezett volna a kétmilliárd forintos kötbérértékkel, ám az orosz cég sokallta ezt. Ezért nem a BKV nem cicózott, beadta a bíróságra a keresetet a teljes, vitás és nem vitás kötbérkövetelésre, összesen majdnem hatmilliárd forintra.

A követelés nem is lehetne sokkal több, hiszen az a teljes szerződéses érték maximum 10 százalékát érheti el.

A kötbérigény nagyrészt abból a csúszásból származik, amit a nevezetes ajtóhibák javítása miatt szenvedett el a projekt.

Budapest, 2017. július 27.
Tarlós István fõpolgármester 2017. július 27-én tartott sajtótájékoztatóján egy „fakockát” mutat, amely a 3-as metró egyik szerelvényének ajtózárási problémáját okozhatta július 26-án.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Tarlós: Büntetőeljárás indult a fakocka ügyében
"A tömegben valaki a cipőfűzőjét igazgatva két állomás között elhelyezte ott."

2017 júniusában a hibák miatt valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonták a forgalomból a közlekedési hatóság utasítására.

A kötbértárgyalások során szó volt arról is, hogy az orosz fél klímaberendezések beszerelésével dolgozza le a kötbért. Megvizsgálták alaposan ezt a lehetőséget, de kiderült, hogy mivel a kocsiszekrény nem arra tervezték, a klímaberendezés többletsúlyát csak jelentős szerkezeti átalakítás után bírta volna el. Ez így túl drága lett volna.

Budapest városa 2015-ben írta alá a szerződést az orosz Metrovagonmassal: 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintot, azaz 15 milliárd rubelt fizetett. A metrókocsik átlagosan 40 évesek voltak.

Kiemelt kép: MTI / Máthé Zoltán

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
September 1885:  A mob of white coal miners attacking Chinese immigrants who worked  during a strike at the mines in Rock Springs, Wyoming.  (Photo by MPI/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.