Belföld
28 March 2019, Saxony, Kölsa: A wooden hammer lies on a table during a ram auction. Over 190 sheep from breeders from the federal states of Saxony, Saxony-Anhalt, Thuringia, Brandenburg and Lower Saxony are to change hands there. The animals were previously divided by a jury into evaluation classes according to which the starting bid is based. The auction in Kölsa in northern Saxony is held for the twelfth time. Photo: Sebastian Willnow/dpa-Zentralbild/dpa

Sajtóper miatt árverezik egy kaposvári kormánypárti portál berendezését

Pedig úgy tűnik, hogy lenne pénzük fizetni.
Korábban a témában:

Kaposváron elárverezik egy Fidesz-közeli portál szerkesztőségének berendezését, mert jogerős ítélet ellenére se voltak hajlandók közzétenni egy helyreigazítást – írja az Átlátszó.

A végrehajtást Takács Richárd ügyvéd, a Somogy Megyei Közgyűlés jobbikos képviselője kezdeményezte. Ellene a cikk szerint arra alapozva indított hadjáratot a helyi kormánypárti sajtó, hogy rendszeresen tilosban parkolt. Ám Takács a büntetések jogosságát vitatta és fellebbezéseket nyújtott be, amiket sorra meg is nyert, a cikkek miatt pedig helyreigazítási eljárásokat indított. Ezek többségét is megnyerte, de a helyi médiumok a jogerős végzéseket nem hajtották végre.

Takács hiába jelezte mindezt a bíróságnak, közel egy év alatt nem történt érdemi lépés a helyreigazítás kikényszerítésére. Így jobb híján civil végrehajtóhoz fordult, hogy legalább a jogerős perköltséget bevasalja. A végrehajtó februárban megjelent a 74nullanulla nevű portál szerkesztőségében, és zár alá vett bútorokat, hűtőt, kávéfőzőt azzal, hogy ha határidőig nem fizetnek, a holmi árverésre kerül. Mivel nem fizettek, május 15-re kitűzték az árverést.

Az Átlátszó megjegyzi, hogy a 74nullanulla impresszumában kiadóként egy milliárdos forgalmú, főleg orvostechnikai eszközökkel foglalkozó kaposvári cég szerepel, ami azzal lett ismert, hogy hirdetmény nélküli közbeszerzésben szállíthatott székeket a vizes vb-re. (Illusztráció: Europress – Sebastian Willnow/dpa-Zentralbild/dpa)

Frissítünk! – 2019. 04. 26. 11:54; 2019. 05., 03., 13:27

Cikkünk megjelenése után jelentkezett a Kaposvár Most felelős szerkesztője. S. Kovács Zoltán elmondása szerint a cikk állításaival szemben az igazság az, hogy Takács Richárd sétálóutcai parkolási ügyeivel kapcsolatba a  2015-ben indult sajtópereket a lap nyerte meg, és az újságot akkor nem kötelezték helyreigazítás közzétételére. Elmondása szerint a jobbikos képviselő a sérelemdíj megítélést kérő eljárásokat is elveszítette. Ellenben, ahogy azt Takács lapunknak az ítéletek másolatát bemutatva megerősítette, a jobbikos képviselő 2018-ban nyert sajtópereket a lap ellen.

Large modern warehouse with forklifts
Félmilliárdért szállít bútorokat a vizes-vb-re egy cég, amely csak pár hónapja foglalkozik bútorokkal
Orvostechnológiai vállalkozás lett a befutó, hagyományos pályáztatás nélkül.
Címkék: kaposvársajtóper

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.