Belföld
Szombathely, 2016. március 10.
Homlok Zsolt, a SWIETELSKY Vasúttechnikai Kft. ügyvezetõje beszédet mond a Szombathely-Zalaszentiván 17-es vasútvonal villamosítási projektjének nyitórendezvényén a Szombathely vasútállomáson 2016. március 10-én.
MTI Fotó: Varga György

Mészáros Lőrinc lapjában érvel a vasútépítő veje a vasúti közbeszerzések mellett

Korábban a témában:

2018. júniusban egy hosszabb cikkben írtunk arról, hogy miután elvette feleségül Mészáros Lőrinc egyik lányát, Ágnest, Homlok Zsolt csak az egyik cégéből 855 millió forintot vehetett ki.

Homlokot 2016 szeptemberében menesztették a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetői posztjáról, ezt követően kezdett el vállalkozni. Miután 2015-ben a Swietelsky Vasúttechnika kapott megbízást a felcsúti kisvasút építésére, a Vasútvill a dél-balatoni vasút 100 milliárd forintos megaberuházásában konzorciumi társa lett a volt felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc cégének, az R-Kord Kft.-nek. (Cikkünk korábbi verziójában tévesen a Vasútvillt tüntettük fel a kisvasút kivitelezőjeként – a szerk.)

Celldömölk, 2014. november 28.
Homlok Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnikai Kft. ügyvezetõ igazgatója beszédet mond a cég csarnokátadó ünnepségén Celldömölkön november 28-án. A kft. több mint a duplájára bõvítette a vasútépítés során mûszaki háttérbázisként szolgáló celldömölki üzemcsarnokát.
MTI Fotó: Büki László
Az év hetedik napján behúzott egy állami munkát Mészáros veje
Homlok-Mészáros Ágnes férjének 2019 is sikeresen indult.

Nem csoda hát, ha a nemrég a Maldív-szigeteken pihenő Homlok Zsolt szereti a vasúttal kapcsolatos közbeszerzéseket, ahogy ez a Világgazdaság hétfői számába írt publicisztikájából is kiderül. A gazdasági napilapot a Mediaworks adja ki, ez pedig az apósa érdekeltsége.

A cikkben Homlok többek között arról ír, hogy az Európai Unió a 2000-es évek elején jött rá, hogy fejleszteni kellene a vasutat, az azóta elmúlt másfél évtizedben pedig Magyarországon is jelentős fejlesztések valósultak meg, főleg olyan vállalatok részvételével, amelyek „képesek voltak mobilizálni a belső erőforrásaikat, kiaknázni szellemi, innovációs potenciáljukat”.

Örömhír, hogy – a nagy nemzetközi szereplők mellett – ezek a cégek magyar tulajdonosi háttérrel, magyar alkalmazotti gárdával, jelentős részben magyar technológiával felvértezve kapcsolódtak be a hazai vasútfejlesztés legújabb kori reneszánszába.

Szükség lenne azonban a szakképzés és a gyakorlati oktatás reformjára is, illetve, a közbeszerzéseken sikerrel induló, így arra rálátással rendelkező Homlok szerint a pályázati kiírási feltételeket is újra kellene gondolni:

Ma a pályázati kiírások értékelési rendszere egydimenziós, jellemzően csak az ajánlati árra koncentrál, miközben nem kellő súllyal veszi figyelembe a 21. század társadalmi-gazdasági viszonyai között felértékelődő holisztikus szempontokat

A vasúti infrastruktúra sűrűsége, technológiai színvonala fontos gazdaság-, társadalom-, és nemzetstratégiai kérdés. „Az az ország, amelyik ezt nem kellő hangsúllyal kezeli, a leszakadást kockáztatja” – zárja írását Mészáros Lőrinc veje.

Kiemelt kép: Homlok Zsolt még 2016-ban, MTI/Varga György

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Hungarian Prime Minister Viktor Orban arrives for the European Council Summit in Brussels, Belgium, on March 22, 2019. - European leaders and English Prime Minister agreed early on March 22 a short delay to Britain's divorce from the European Union in the hope of ensuring an orderly Brexit. (Photo by JULIEN WARNAND / POOL / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.