Belföld

Megszűnik az Echo TV

Korábban a témában:

2019. április 1-jétől megszűnik az Echo TV műsorszolgáltatása, a csatorna beolvad a Hír TV-be, írja közleményében a mindkét csatornát működtető Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány kuratóriuma.

Mint írták, az alapítványi tulajdonba került gazdasági társaságok esetében számtalan, a költséghatékony működést lehetővé tevő változás indult meg 2019-ben. A mostani döntést „a két televíziós társaság tulajdonlásában, működésében, műsorainak tematikai hasonlóságában valamint célközönségében rejlő szinergiák maximális kihasználása érdekében” hozták meg a közlemény szerint.

Az Echo TV főbb műsorai áprilistól a változatlan profilú Hír TV-n lesznek elérhetők, ami aligha sokkolja majd a nézőket, ugyanis a Hír TV az elmúlt hónapokban is részben az Echótól „lízingelt” műsorvezetőkkel működött.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Hír TV és az Echo TV működésének összehangolása már korábban elkezdődött, február végétől ugyanis összevonták a két csatorna hírgyártását.

A kormánypárti média összehozta a bolygó legzavarbaejtőbb mikrofonját
A Hír TV és az Echo TV fúziójából egy szörny már született.

Azóta, hogy november végén létrejött a jobboldali média nagy részét egy fedél alá hozó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány, több találgatást lehetett hallani médiumok összevonásáról. Már novemberben arról írtunk, hogy „a terveket legalább részlegesen ismerők abban is biztosak, hogy a koncentráció nem csak a tulajdonviszonyokra vonatkozik majd, hiszen most a párhuzamosan működtetett lapok, televíziók egymás elől halásszák el az olvasókat, nézőket”, az Echo TV megszűnése azonban sokakat váratlanul érhet. Inkább arról lehetett hallani, hogy a két hírtelevízió közül az egyik – gyaníthatóan a Széles Gábor által létrehozott Echo, amelyet már az új tulajdonos, Mészáros Lőrinc ajánlott fel a sajtóalapítványnak – profilváltáson esik át, magazinosabb lesz. Emellett szólt az is, hogy a társaságnak élő szerződései vannak a különböző kábelszolgáltatókkal. Ráadásul a tévé élére helyezték a közmédia addigi vezérigazgatóját, Vaszily Miklóst, noha róla sejthető volt, hogy idővel az Echo TV vezetésénél súlyosabb feladatok várnak rá a jobboldali médiaholdingban, azóta pedig a TV2 elnöke lett.

A Liszkay Gábor-féle alapítvány végül az Echo TV megszüntetését választotta, az azonban bizonyos, hogy a csatorna Angol utcai bázisa (amelyet Gyárfás Tamástól szerzett meg Mészáros Lőrinc, és amely teljesen felújítottak a Nap Tv-s idők után) megmarad, és az lesz a Simicska Lajostól visszafoglalt, jelenleg a Szentendrei úton működő Hír Tv új otthona. Az összevonás, amelyről a dolgozókat is csak hétfőn tájékoztatták, előreláthatóan jelentős elbocsátásokkal jár majd.

Címkék: hír tvecho tv

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Hungarian Prime Minister Viktor Orban arrives for the European Council Summit in Brussels, Belgium, on March 22, 2019. - European leaders and English Prime Minister agreed early on March 22 a short delay to Britain's divorce from the European Union in the hope of ensuring an orderly Brexit. (Photo by JULIEN WARNAND / POOL / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.