Belföld
AppleMark

Kovács Zoltán nekiment a New York Times-nak

Vaskor Máté
Vaskor Máté

újságíró. 2018. 12. 06. 06:46

Oly éber Magyarországot illetően a The New York Times szerkesztőbizottsága, amelyet nagyon izgat és aggaszt Orbán Viktor magyar miniszterelnök jobboldali, nativista, nacionalista politikája - írta ironikus hangvételben szerdán az abouthungary.hu oldalon Kovács Zoltán, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára, reagálva az amerikai újság egy, a közelmúltban megjelent, Magyarországgal és Orbán Viktor miniszterelnökkel foglalkozó cikkére.
Korábban a témában:

Az államtitkár szerint a Manhattan-i klikkhez a héten csatlakozott a The Guardian című baloldali brit újság egyik cikkírója, aki – mint megjegyzi – véletlenül a Central European University (CEU) egy volt professzora, és gyászolja a szomorú napot, amikor a CEU-t kiszorították Magyarországról.

President of Hungary Viktor Orban speaks at the European People's Party (EPP) congress in Helsinki, Finland, on November 8, 2018. - EPP, the largest political family in the European Union (EU), are to elect their top candidate for the 2019 European elections. (Photo by Markku Ulander / Lehtikuva / AFP) / Finland OUT
The Guardian: Orbán fokozatosan rájött, mit jelent az America First
A CEU a Trump-korszak legutóbbi áldozata címmel véleménycikket közölt a brit lap.

Csakhogy ez nem így történt

– írja az államtitkár, mivel – mint fogalmaz – az intézmény teljes mértékben akkreditált Közép-európai Egyetemként még mindig szabadon működik Magyarországon.

A CEU viszont, saját bevallása szerint, még mindig nem folytat semmilyen felsőfokú képzést az Egyesült Államokban

– teszi hozzá.

Kovács Zoltán szerint a The New York Times szerkesztőbizottsága álmatlanul hánykolódik a magyarországi médiaegyensúly miatt.

Egy olyan lap szerkesztőbizottságáról van szó, amelyet tetten értek azon, hogy jelentős hirdetési kedvezményeket ad baloldali csoportoknak, például a MoveOn.org nevű lobbicsoportnak, miközben teljes árat számít fel a konzervatív csoportoknak

– fogalmaz.

Budapest, 2014. november 17.
Orbán Viktor miniszterelnök az Országgyûlés plenáris ülésén 2014. november 17-én.
MTI Fotó: Soós Lajos
Orbán kommunista propagandagépezetéről ír a The New York Times
Nem nagylelkű gesztus miatt mondtak le cégeikről a kormányközeli vállalkozók.

Az államtitkár szerint a The New York Times szerkesztőbizottsága azt állítja, hogy Magyarországon jelenleg több száz kormánypárti hírforrás van, szemben azzal a harminceggyel, amennyi 2015-ben volt.

Nem mondanak semmit viszont arról a meggyőző nézettségi aránnyal rendelkező magyar médiáról – beleértve a legnagyobb televíziós hírcsatornát és a legnagyobb online hírportált -, amely következetesen és fennhangon kritikus az Orbán-kormánnyal szemben. Van-e egyáltalán olyan tagja a szerkesztőbizottságnak, aki beszél magyarul?

– teszi fel a kérdést írásában az államtitkár.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

2018.12.07. Semmelweis Budapest Award.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.