Nagyvilág

Orbán kommunista propagandagépezetéről ír a The New York Times

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2018. 12. 04. 13:07

Korábban a témában:

Szerkesztőségi jegyzetben elemzik a frissen felállt fideszes médiakonglomerátumot, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványt a The New York Timesban. Megfogalmazásuk szerint a kormányközeli oligarcha-médiatulajdonosok felajánlásai nem nagylelkű gesztusok voltak: a rádiókat, lapokat, online oldalakat eddig is az állami reklámok tartották életben. Az alapítványt a cikkben a kommunista propagandagépezetekhez hasonlítják.

Sosem látott kormánypárti médiabirodalom állt össze vezényszóra
Fideszes felügyelőket kaptak a milliárdokat érő médiacégek, amelyekről a kormányközeli oligarchák egyszerűen lemondtak.

Szerintük nem nehéz kijelenteni, hogy ezek a kormányközeli vállalkozók szívesen alakították szócsővé médiaérdekeltségeiket.

A lap emlékeztet, hogy az  Európai Parlament szeptemberben eljárást indított Magyarország ellen az unió alapértékeinek megsértése miatt, de úgy látják:

ennél sokkal többre lesz szükség, ha azt akarják, hogy Orbánt érdekelje a dolog.

A lap hozzáteszi, hogy az összeolvadásra még hatósági hozzájárulás szükséges, de ezeken a posztokon Orbán Viktor emberei ülnek, ahogy az Alkotmánybíróságon is.

Kiemelt kép: MTI/Soós Lajos

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.