A Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött dokumentációból (pdf-ben itt találja) az derül ki, hogy
A megbízás fantázianeve: Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 2, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 10.
A kettes arra utal, hogy egyszer már a kormány fontosnak érezte bizonyos európai ügyekről tájékoztatni a lakosságot, akkor a célkeresztbe Judith Sargentini került jólismert, a kormány munkáját számos ponton kritizáló jelentése miatt. A Sargentini-jelentés ellen fellépő, szeptemberben indított kampányra 5,9 milliárd forintot szántak, ez idén a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) legdrágább akciója volt.
Novemberben a kormánynak már volt egy kisebb platátkampánya. Guy Verhofstadt, az Európai Parlament Liberálisok és Demokraták Szövetsége (ALDE) frakciójának vezetője a Fidesz médiakampánya ellen úgy tiltakozott Brüsszelben, majd Magyarországon is, hogy útnak indított egy-egy furgont, a magyar kormányt kritizáló üzenettel.
Magyar oldalról nem váratott sokáig a válasz: Kovács Zoltán még kormányszóvivőként bejelentette, hogy a bevándorláspártoló Verhofstadtot ábrázoló, platókra szerelt molinókat helyeznek ki előbb Budapesten, majd az egész országban, és végül Brüsszelben is.
Az új platátkampány kommunikációs és kivitelezési, médiavásárlási feladatokat ezúttal is Balásy Gyula cégei és szokásos alvállakozói végzik. Az NKH központosított kommunikációs beszerzéseire legutóbb júniusban kötöttek 25 milliárd forintos, legfeljebb kétszer újratölthető keretszerződést, akkor még három üzletember cégeivel. Mivel egy nap múlva Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel szerződést bontottak, az NKH megbízásainál Balásy cégei monopolhelyzetbe kerültek.