A Szegedi Törvényszék másodfokú tanácsa megváltoztatta a Szegedi Járásbíróság T. J. vádlottal szemben légi közlekedés veszélyeztetésének bűntette miatti büntetőügyben meghozott elsőfokú ítéletét akként, hogy a vádlottal szemben kiszabott szabadságvesztés büntetés tartamát enyhítette, annak végrehajtását felfüggesztette, illetve a vádlottal szemben közügyektől eltiltás kiszabását mellőzte.
A Szegedi Járásbíróság elsőfokú ítéletében nem jogerősen bűnösnek mondta ki a vádlottat légi közlekedés veszélyeztetésének bűntettében, ezért 4 év börtönben végrehajtandó szabadságvesztésre, 5 év légi jármű vezetésétől eltiltásra és 4 év közügyektől eltiltásra ítélte.
A másodfokon jogerőre emelkedett ítélet tényállásának lényege szerint a pilóta az általa szervezett táboroztatás során az egyik diák részére tanárai és diáktársai megbízásából sétarepülést tartott a tulajdonát képző magánrepülőtéren, a szintén tulajdonát képző motoros vitorlázó repülőgéppel.
A sétarepülés előtt a vádlott engedélyezte a diákok és a tanárok részére, hogy a repülés alatt a repülőtér területén a szélzsák közelében tartózkodjanak, hogy a gép utasának integethessenek. A felszállást követően a pilóta a repülőtéren tartózkodó személyek feje fölött közvetlen közelükben úgynevezett „áthúzást” hajtott végre azért, hogy az ott tartózkodó személyeket „megviccelje”. Ezen manőver során a csoportban tartózkodó személyekhez olyan közel haladt el, hogy néhányan leguggoltak, illetve elfutottak, mivel testi épségüket az alacsonyan szálló gép közvetlenül veszélyeztette.
Ezen manőver után a vádlott a repülőgépet visszafordította, majd azzal ismételten ereszkedni kezdett és a korábban már megijedt sértettek feje fölött újabb „áthúzást” hajtott végre, melynek során a szárny alatt lévő mankókerékkel az egyik lány fejének ütközött, aki az ütés következtében a földre zuhant.
A baleset következtében a 18 éves lány életveszélyes sérülést szenvedett.
A pilóta a légi közlekedési szabályok szándékos megszegésével a repülőtéren tartózkodó 21 fő kiskorú személy életét és testi épségét szándékosan, közvetlenül veszélyeztette.
A másodfokú bíróság az ügyben megtartott nyilvános ülés eredményéhez képest úgy ítélte meg, hogy az elsőfokú bíróság a bizonyítási eljárást a szükséges körben lefolytatta, helyesen állapította meg a pilóta büntetőjogi felelősségét, cselekményét a törvénynek megfelelően minősítette.
A törvényszék figyelemmel a vádlott közel negyven éves kifogástalan légi közlekedési gyakorlatára, büntetlen előéletre és az eljárás elhúzódására is lehetőséget látott az alkalmazott joghátrány enyhítésére, így a pilótával szemben kiszabott szabadságvesztés büntetés tartamát 2 évre enyhítette, annak végrehajtását 4 év próbaidőre felfüggesztette, illetve a vádlottal szemben közügyektől eltiltás kiszabását mellőzte.