Máshonnan felszedett, használt sínekből építik a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tramtrain pályáját – írta meg a Világgazdaság. Ezzel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint akár 25 százalékos megtakarítást is elérhetnek.
A sínek felújítás alatt álló fővonalakról – Kelenföld-Pusztaszabolcs, Rákos-Hatvan, Püspökladány-Debrecen – származnak, a hetvenes évek vége és a kilencvenes évek között készültek, de a beruházó szerint műszakilag még évtizedekig alkalmasak arra, hogy a mellékvonalakon megengedett, óránként legfeljebb száz kilométeres sebességgel közlekedjenek rajtuk a szerelvények.
A NIF közölte: a sínek többszöri alapos vizsgálaton esnek át, a MÁV-nál pedig évszázados gyakorlat a síngazdálkodás, a fővonalak korszerűsítésekor felhasználják az elbontott anyagokat az alacsonyabb műszaki paramétereket igénylő mellékvonalak felújításához. (Illusztráció: MTI / Máthé Zoltán)