Belföld
Budapest, 2018. május 22.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára, miután átvette a kinevezési okmányt Áder János köztársasági elnöktõl (hátul) az Országház Vadásztermében 2018. május 22-én.
MTI Fotó: Kovács Tamás

2022 végétől 160 km/órával roboghatnak a vonatok a fővonalakon

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 08. 02. 11:31

Egységes közúti és vasúti jegyrendszer már előbb lesz.
Korábban a témában:

Egységes menetrendi-, utastájékoztatási- és jegyrendszert alakítanak ki a közúti és vasúti közlekedésben 2020-ra – mondta a Magyar Időknek Mosóczi László, az innovációs minisztérium államtitkára.

Elmondta: amellett, hogy kiszűrik a vasúti és buszjáratok párhuzamosságait és megszervezik a csatlakozásokat, azt is bevezetik, hogy az ország két pontja között utazva csak egyetlen jegyet kelljen megváltani, függetlenül attól, hogy hányszor szállunk buszról vonatra, vagy helyi járatról helyközire. Emlékezetett: a kormány deklarálta, hogy a közösségi közlekedés gerince a vasút, a közúti személyszállítás fő feladata pedig, hogy ráhordja az utasokat a vasútra.

Az uniós elvárások szerint 2020-ban esedékes a helyközi közúti közösségi közlekedés liberalizációja, 2023-ban pedig a vasúté, de vizsgálják utóbbinál, hogy van-e lehetőség a további tíz évre szóló derogációra. Ugyanis ez az állami vasúttársaság számára azt jelentené, hogy a jövedelmező területeken meg kell harcolnia a bevételekért a magánvasutakkal, a kevésbé jövedelmezőkön pedig egyedül kell elszenvednie minden hátrányt, mert kötelező fenntartania a szolgáltatást.

Mosóczi elmondta azt is, hogy a fővonalakon 2022 végéig kiépítik a szükséges rendszereket ahhoz, hogy 160 km/órával haladhassanak a vonatok.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.