Belföld
Budapest, 2010. szeptember 18.
Andy Vajna filmproducer, a budapesti Nobu étterem tulajdonosa levest kóstol az étterem konyhájában. Az étterem a japán konyhát a dél-amerikai elemekkel fűszerező globális csúcsgasztronómiai lánc első étterme Közép-Európában, és 23. étterme világszerte. Az étteremlánc névadója, egyben séfje, Macuhisza Nobujuki japán mesterséf.
MTI Fotó: Kallos Bea

Visszaverte a megbüntetett TV2 próbálkozását a Kúria

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

újságíró. 2018. 03. 28. 17:17

Andy Vajna tévéje fideszes adóvá vált a kormánypárti megszólalók miatt, ami annyira nem zavarta a TV2-t, hogy fellebbezett az NVB határozata ellen. De minek ment oda?
Korábban a témában:

Visszadobta a TV2 felülvizsgálati kérelmét a Kúria abban az ügyben, amelyik lényege, hogy reggeli hírműsoraiban szinte csak kormánytag, kormánypárti politikus vagy őket támogató elemző szólalt meg, a vizsgált, március eleji műsoraik politikailag egyoldalúak.

A magánszemély indítványozó először a Nemzeti Választási Bizottsághoz (NVB) fordult az ügyben. Az NVB lepucolta a kiemelt műsorok megjelenéseiből Tarlós Istvánét vagy a kormányzati megszólalásokat, de így is talál 12 olyan műsorszámot, ahol csak fideszesek szólaltak meg. Jellemző adat, hogy két kivétel volt: Morvai Krisztina, a Jobbik által támogatott, mostanság erősen a Fidesz felé húzó EP-képviselője, és Fodor Gábor, a Liberálisok vezetője.

Mindenesetre az NVB helyt adott a kifogásoknak.

A TV2-nek még tízezer forintot is ki kell valahogy gazdálkodnia, ezt eljárási illetékként kell megfizetni a Kúriának. Kimondták, hogy az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó csatorna megsértette az esélyegyenlőség és a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás választási alapelvét. Hozzátették:

Az NVB eltiltotta a kérelmezőt a további jogsértéstől, és kötelezte, hogy a határozat rendelkező részét annak közlésétől számított három napon belül a műsorszáma előtt tegye közzé.

Mindemellett 6,21 millió forint bírságot is kiróttak a TV2-re, figyelembe véve a jogsértés szándékosságát és ismétlődő mivoltát. A TV2 azonban nem engedett, a Kúriházo fordult felülvizsgálati kérelemmel. Arra hivatkoztak, hogy rossz e-mail címre postázta az NVB a határozatát, ráadásul nem hagyott elég időt a kifogások előterjesztésére.

Arra is hivatkoztak, hogy a teljes műsorfolyamot kellet volna vizsgálni, ahol foglalkoztak ellenzéki ügyekkel és igyekeztek ellenzékieket megszólaltatni. Szerintük az NVB a szándékosság indokát se jelölte meg, illetve általánosságban nem indokolt elég alaposan.

A Kúria elutasította a kérelmet, mert azt nem találta elég alaposnak. Az például nem jogsértő, hogy nem egy adott e-mail címre küldték el a határozatot, hisz így is értesült a csatorna a döntésről. Az NVB amúgy magától beszerezte és értékelte a bizonyítékokat, alátámasztotta, miért sérült az esélyegyenlőség.

A Kúria határozata megjegyzi, a szerkesztői szabadság nem sérülhet, mindenki nem szólalhat meg minden műsorszámban, így a műsorfolyamot kell értékelni. Leírták az indoklásban azt is, nem igazolta a TV2 azt az állítást, miszerint ellenzékiek azért nem jelentek meg náluk, mert nem fogadták el a meghívást. Szóval a Kúria szerint is elsöprő többségben fideszes és KDNP-s politikusok mondhatták a magukét a műsorban. Az NVB a bírságot is helyesen állapította meg, a TV2 tehát fizethet.

(Kiemelt kép: MTI / Kallos Bea)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.