Belföld

Többoldalnyi műszaki leírás hiányzik a BKV-nak szánt buszok papírjaiból

Többoldalnyi műszaki leírás hiányzik a Matolcsy György unokatestvérének érdekeltségében lévő gyárban készülő, a BKV-nak szánt csuklós buszok papírjaiból, írja a Népszava.

Teljes körű típusengedély nélkül viszont nem lehet meggyőződni a jármű alkalmasságáról. A lapnak a BKV-tól azt mondták:

az autóbuszok rendelkeznek típusengedéllyel, azonban azok átadása még nem teljes körűen történt meg, néhány mellékletet még nem kaptunk meg.

A kormányhivatal alá tartozó közlekedési felügyelet viszont a Népszava érdeklődésére azt közölte: a busznak igenis van típusengedélye, a járművek 2017 decemberében részt vettek a forgalomba helyezést megelőző vizsgálaton. A kormányhivatal szerint a járművek „megfelelt” minősítést kaptak.

A lap szerint a kérdés viszont akkor az:

Ha van típusengedélye a buszoknak, akkor a gyártó vajon miért titkolja el annak egyes részeit a BKV elől?

Korábban a BKV és a Volánbusz annak ellenére vette át az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. által szállított Modulo csuklós buszok első két példányát, hogy a BKV felügyelőbizottsága független mérnöki vizsgálatot rendelt el, ugyanis a megrendelt és leszállított buszok közt alapvető eltérések vannak. Ilyen különbség például, hogy az elkészült busz 75 centivel rövidebb, emiatt a csuklónál könnyebbé vált, ez pedig hirtelen fékezésnél balesetveszélyes lehet.

Kitört a buszháború: Széles Gábor szerint bitorolják az Ikarus márkanevet
A vállalkozó azzal a céggel száll harcba, ami Matolcsy György unokatestvéréhez köthető, és Mészáros Lőrinc bankjától kapott hitelt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik