Többoldalnyi műszaki leírás hiányzik a Matolcsy György unokatestvérének érdekeltségében lévő gyárban készülő, a BKV-nak szánt csuklós buszok papírjaiból, írja a Népszava.
Teljes körű típusengedély nélkül viszont nem lehet meggyőződni a jármű alkalmasságáról. A lapnak a BKV-tól azt mondták:
az autóbuszok rendelkeznek típusengedéllyel, azonban azok átadása még nem teljes körűen történt meg, néhány mellékletet még nem kaptunk meg.
A kormányhivatal alá tartozó közlekedési felügyelet viszont a Népszava érdeklődésére azt közölte: a busznak igenis van típusengedélye, a járművek 2017 decemberében részt vettek a forgalomba helyezést megelőző vizsgálaton. A kormányhivatal szerint a járművek „megfelelt” minősítést kaptak.
A lap szerint a kérdés viszont akkor az:
Ha van típusengedélye a buszoknak, akkor a gyártó vajon miért titkolja el annak egyes részeit a BKV elől?
Korábban a BKV és a Volánbusz annak ellenére vette át az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. által szállított Modulo csuklós buszok első két példányát, hogy a BKV felügyelőbizottsága független mérnöki vizsgálatot rendelt el, ugyanis a megrendelt és leszállított buszok közt alapvető eltérések vannak. Ilyen különbség például, hogy az elkészült busz 75 centivel rövidebb, emiatt a csuklónál könnyebbé vált, ez pedig hirtelen fékezésnél balesetveszélyes lehet.