Majdnem kétszer annyit költött tavaly a Rogán Antal kabinetminiszter alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) kommunikációra, PR-tevékenységre és nyomdai költségekre, mint az erre a célra 2016-ban meghatározott keretösszeg – összegez a mai Magyar Nemzet. A 25 milliárd forintos keretösszegű szerződés úgy lett megfogalmazva, hogy a keretet „újra lehet tölteni”, így költhetett 46,7 milliárdot az NKOH 2017-ben.
A majdnem 50 milliárd forint három szerencsés vállalkozóhoz vándorolt:
- a legnagyobb nyertes Balásy Gyula lett, aki két cégével összesen 30,3 milliárdnyi közbeszerzést nyert,
- a második helyre Szijjártó Péter külügyminiszter jó barátja, Kuna Tibor futott be – ő 12,9 milliárdnyi közpénznek örülhetett
- a harmadik helyen az ilyen típusú közbeszerzések korábbi sztárját, a Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csabát találjuk.
Az előre meghatározott keretösszeg dupláját ráadásul úgy sikerült elkölteni, hogy elöljáróban 250-300 szerződéssel számoltak, tavaly mégis csak 91 darabot kötöttek.
Kiemelt kép: MTI/Soós Lajos