Belföld

Szakít Vajna lapjával a Botka-féle szegedi városvezetés

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2017. 12. 01. 11:26

Inkább az önkormányzat kiadványát erősítik.
Korábban a témában:

Szakított a Botka László-féle szegedi városvezetés az Andy Vajna tulajdonába került megyei napilappal – az önkormányzat és a városi cégek hírei és közleményei már nem a Délmagyarországban, hanem az önkormányzat saját lapjában, a Szegedi Tükörben jelennek meg. Erről a Magyar Narancs írt.

A hirdetések átszervezéséről még a szeptember 22-i közgyűlésen döntöttek, ahogy arról is, hogy az eddigi évi 10-12 megjelenés helyett hetente adják ki a Szegedi Tükört, amit 75 ezer példányban, ingyen terjesztenek.

A közgyűlésen a Szegeden ellenzékben lévő fideszes és KDNP-s politikusok kifogásolták, hogy a közpénzen kiadott Szegedi Tükörben MSZP-s párthirdetések jelentek meg, amivel szerintük nem számoltak el átláthatóan. Kifogásolták azt is, hogy szinte egyáltalán nem kapnak teret a lapban a Botkával szemben álló frakciók képviselői.

A Magyar Narancs szerint egyébként a Szegedi Tükör is részben a Délmagyarország szerkesztőségében készült, a lap munkatársai írtak bele cikkeket. Az önkormányzattól kikért szerződések szerint 2007 és 2015 között összesen több mint 86 millió forintot fizettek ki a Délmagyarországot kiadó Lapcomnak az újság elkészítéséért és nyomtatásáért.

A lap azt írja: úgy tűnik, Botka a Délmagyarországtól átirányított milliókból erősítheti meg a hozzá közel álló médiát, aminek része a Szeged Televízió és a kötelékében készülő Szeged.hu híroldal, ezek fejlesztése mellett a Szegedi Tükör gyakoribb megjelenésére és további újságírók alkalmazására kellhet a pénz.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.