Újraindult és immár folyamatos a Nagykörúton és az 1-es vonalon is közlekedő Combino villamosok felszerelése: jelenleg már hat, várhatóan 2018 tavaszára pedig mind a negyven szerelvény FUTÁR-rendszerrel és fedélzeti kamerákkal felszerelve jár majd a fővárosi forgalomban.
A fejlesztésnek köszönhetően jövő tavasztól már a Combino villamosok is láthatóak lesznek a FUTÁR utazástervezőben, azaz minden szerelvény közlekedése valós idejű adatok alapján tervezhető lesz, a villamosok pillanatnyi helyzete elérhető lesz mind a webes, mind az okostelefonos, tabletes alkalmazásban. Emellett a FUTÁR-kijelzőkkel felszelt nagykörúti megállóhelyeken az is látható lesz, mikor jön a következő Combino.
További fontos fejlesztés, hogy a FUTÁR-rendszer szerelésével párhuzamosan fedélzeti kamerarendszerrel is ellátják a Nagykörúton és az 1-es vonalon is közlekedő villamosokat.
A fedélzeti kamerák a közösségi közlekedés fontos biztonságnövelő és bűnmegelőzési eszközei: a járműveken készült felvételek 15 napig tárolhatók, szükség esetén – a vonatkozó jogszabályok betartásával – visszanézhetők, bűncselekmény gyanúja esetén bizonyítékként felhasználhatók.
Mivel a nagykörúti villamosok „futárosítása” korábban ellehetetlenült, ezért kiegészítő beruházás keretében zajlik a járművek felszerelése.
A fejlesztési időszakban, a villamosok szerelése idején 2017 szeptemberétől 2018 tavaszáig a Nagykörúton a Combino villamosok mellett munkanapokon csúcsidőben a vonalon korábban közlekedő járművekhez hasonló, úgynevezett KCSV7 típusú villamosok is feltűnnek majd. A Combino villamosok FUTÁR-rendszerbe történő integrálásával már minden budapesti villamos, trolibusz és autóbusz irányítása ezzel a korszerű módszerrel történik a BKK forgalomirányító központjából.
(kiemelt kép: MTI)