Pár napja írtuk meg, hogy beléptetőkapukat tesznek a Deák Ferenc téri metróállomásra. A kapukat szerdán mutatták be, innentől indul a tesztüzem is, a cél pedig, hogy a RIGO elektronikus jegyrendszer indulásakor már tökéletesen működjenek. Mutatjuk, mit kell tudni róluk és persze azt is, milyenek lettek.
Összesen tíz beléptetőkaput telepítettek, amelyeket – tekintettel arra, hogy mindez egy tesztidőszak kezdete – az utasok a kezdeti időszakban mindkét irányból csak nyitott állapotban használhatnak.
A tesztidőszak néhány hetes lesz, amikor az utasok megszokták, hogy a kapun kell áthaladniuk, akkor kezdenek el új funkciókat is tesztelni.
A metróhoz vezető irányban eleinte a kapuk nyitás-zárás funkcióját még nem üzemelik be, így gond nélkül át lehet jutni rajtuk.
A 2-3 hetes időszakot követően csak a metróból kifelé vezető irányban elhelyezett kapuk nyílnak majd automatikusan – ellenőri beavatkozás nélkül, tehát automatikusan.
A metró területére történő belépésre használt kapuk várhatóan 2018-tól záródnak majd.
A kapukon való áthaladás irányát az azokon elhelyezett kijelzők jelzik, ezt kezdetben kordonok és személyzet is segíti majd.
Mivel a RIGO bevezetése távol, ezért továbbra is szükséges a papír alapú jegyek és bérletek ellenőrzése, így az ellenőrzési rendszer nem változik.
A kapuk folyosószélessége 60 centiméter.
Van azonban irányonként egy-egy 90 centiméter széles is, hogy biztosan mindenki kényelmesen haladhasson át.
A BKK azt írja, forgalmi szimuláció előzte meg a kapuk darabszámának meghatározását.
A telepítésért és az üzemeltetésért a Scheidt & Bachmann felelős.
A tesztelés helyszínéül azért a Sütő utcai kijáratot választották, mert ezen a helyszínen nagyobb építészeti átalakítás nélkül telepíthették a készülékeket.
Ráadásul mivel ez a kijárat frekventált helyen található, így többen ismerkedhetnek meg a kapukkal.
Összesen 810 kaputestet, közel 530 állomási és közel 11 ezer járművekre kihelyezett érvényesítő készüléket telepítenek a jövőben.
Kiemelt kép: 24.hu/Karancsi Rudolf