A Fideszhez lojális médiumokhoz az MVM-en keresztül iszonyat mennyiségű pénz került az Index szerint. A lap megszerezte az MVM Zrt. 2015-2016-os reklámköltéseiről szóló adatokat, amik szerint a cég összes reklámkiadásának kb. 75 százalékát,
Az adatokért még az MSZP-s Heringes Anita indított közérdekű adatigénylést. Az adatok szerint tavaly 2,7 milliárdot költött az MVM reklámokra. Ebből 422 millió forint ment Habony Árpád érdekeltségeihez (Ripost, Modern Media, Nouvelle Media), 712 millió Habony volt hitelezőjének, Tombor Andrásnak a cégéhez, az Atmediához, 352 millió az Odexhez, 200 millió Andy Vajna érdekeltségeihez (TV2, Radio Plus) és 139 millió az Origóhoz.
A kicsik is jól jártak
Kisebb Fidesz-közeli médiumok is akasztottak le kisebb összegeket: a PestiSrácokat kiadó Inside Media 72 millió forintot. Az SA Day nevű cég, aminek a PestiSrácok kiadójának ügyvezetője a tulaja, majdnem 97 millió forintot kapott. A Magyar Időknél 71 millióért reklámoztak.
Kapott még 44 milliót Bencsik Andrásnak a Demokratát kiadó cége, 17 milliót pedig a Magyar Konyha kiadója (ahol a szerkesztőbizottsági elnök Orbán Viktor felesége). Mészáros Lőrinc Mediaworkse tavaly még csak 7,65 millió forintot kapott. A Garancsi István elnökölte Magyar Természetjáró Szövetségen is megjelentek MVM reklámok 7,45 millió forintért. A Magyar Hírlap kiadója, a Rising Star cirka 6,5 millióhoz jutott.
2015 még szerény volt
A 2015-ös adatok jóval szerényebbek: ekkor csak 204 millió forintot költött az MVM (szemben a tavalyi 2,7 milliárddal) reklámra, és csak a pénz 30 százaléka került Fidesz-közeli cégekhez. Ebben az évben a pénz zöme az MTVA-hoz, az akkor még nem felvásárolt TV2-höz és az Odexhez ment, ez összesen 100 millió forint. 2015-ben is jelen voltak a költések körül más kormányközeli médiumok, de összehasonlíthatatlanul kevesebbet kaptak.