Belföld

Az MTA elnöke szerinta tantárgyi programok korrekciója természetes jelenség

Természetes jelenségnek nevezte az oktatási rendszer, illetve a tantárgyi programok tudományos indíttatású korrekcióját a Magyar Tudományos Akadémia  elnöke egy szerdai budapesti fórumon.

A PISA-mérések tudományos hátterének bemutatásáról és az azokból fakadó kutatási-fejlesztési feladatokról rendezett konferencián Lovász László hozzátette, az ilyen változtatást nem szabad presztízsveszteségként megélni.

Az MTA elnöke arról beszélt: egy ország közoktatását nem lehet néhány számmal leírni, ugyanakkor

ha bizonyos jól átgondolt paraméterek esetében következetes, romló tendencia érvényesül, akkor annak okait fel kell tárni.

Minél gyorsabban választ kell találni arra a kérdésre, hogy mit és hogyan tanítsanak a tanárok, ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy gyökeres változtatásokat csak átgondoltan, hosszú éveket igénybe vevő kísérletek lapján lehet bevezetni.

Hozzátette: érdemi és valós eredménnyel kecsegtető válasz megfogalmazása tudományos vizsgálatok nélkül elképzelhetetlen.

(MTI)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik