Természetes jelenségnek nevezte az oktatási rendszer, illetve a tantárgyi programok tudományos indíttatású korrekcióját a Magyar Tudományos Akadémia elnöke egy szerdai budapesti fórumon.
A PISA-mérések tudományos hátterének bemutatásáról és az azokból fakadó kutatási-fejlesztési feladatokról rendezett konferencián Lovász László hozzátette, az ilyen változtatást nem szabad presztízsveszteségként megélni.
Az MTA elnöke arról beszélt: egy ország közoktatását nem lehet néhány számmal leírni, ugyanakkor
Minél gyorsabban választ kell találni arra a kérdésre, hogy mit és hogyan tanítsanak a tanárok, ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy gyökeres változtatásokat csak átgondoltan, hosszú éveket igénybe vevő kísérletek lapján lehet bevezetni.
Hozzátette: érdemi és valós eredménnyel kecsegtető válasz megfogalmazása tudományos vizsgálatok nélkül elképzelhetetlen.
(MTI)