Belföld

Utóirat Brüsszelnek, egymilliárdért

Ennyibe kerül a kvótanépszavazás úgynevezett utókampánya.

Bruttó egymilliárd forintot költ a kormány a kvótanépszavazás eredményének kommunikációjára – írja a Magyar Nemzet a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodára hivatkozva. A lap szerint a szerződést még a referendum előtt megkötötték a miniszter szomszédjának cégeivel. Azt nem tudni, meddig tart az utókampány, a keretszerződés 2017. augusztus 10-én jár le, de az nem valószínű, hogy még jövő nyáron is az októberi népszavazásról tájékoztatják a lakosságot, így nem kizárt, hogy a pénzt más kampányokra is felhasználják majd.

A lap kérdésesnek tartja, miért költ a kormány egymilliárdot arra, hogy ismertesse azt, amit már október 2-án minden híradás közölt, a népszavazás eredményét. A „Megüzentük Brüsszelnek: 98% nem a kényszerbetelepítésre” szövegű hirdetés ráadásul félrevezető, hiszen a referendum érvénytelen volt, a választásra jogosult választók 44,08 százaléka vett azon részt, noha a népszavazás előtti reklámhadjárat költsége az utókampány többszöröse volt.

Az utókampányban a közterületekre kihelyezett kormányplakátokon nehezen látható, kinek a megrendelésére készültek. A „Megüzentük Brüsszelnek: 98% NEM! a kényszer-betelepítésre” feliratú plakátokon a kékes színű felirat a kék háttéren szinte olvashatatlan, márpedig a Kúria szeptember végén kimondta, ez jogsértő.

Nem felel meg a jóhiszemű, rendeltetésszerű joggyakorlás követelményének az olyan fizetett politikai hirdetés, amelyből nem nyilvánvaló, ki a megrendelő, kinek a támogatására ösztönöz.A Miniszterelnöki Kabinetiroda korábban kijelentette, a kormány – amely mindig büszkén vállalta álláspontját – tiszteletben tartja a Kúria döntését

Ajánlott videó

Olvasói sztorik