Belföld

Az új kék plakátok már nem a kvótakampány milliárdjaiból készülnek

A „Megüzentük Brüsszelnek” hirdetmények a kormány szerint egy új tájékoztató kampány részét képezik.

Bár eredménytelenül zárult az október 2-i népszavazás, azóta újabb kormányzati óriásplakátok lepték el az utcákat, amelyek azt hirdetik, hogy „Megüzentük Brüsszelnek: 98 százalék nem a kényszerbetelepítésre”.

Az Index érdeklődött a kormánynál, hogy ez része-e a gigantikus, legalább 14 milliárdos propaganda-hadjáratnak, amely több, mint amit a 64 milliós Nagy-Britanniában a Brexit-kampányra költöttek az EU-ból való kilépést pártolók és ellenzők együttvéve.

A kormány válaszából kiderül, hogy az összeg nem része a népszavazási kampány költségvetésének, mert ezt nem a kvótakampány részének tekintik, hanem

egy aktuális kormányzati intézkedések bemutatására szolgáló szerződés terhére történik, és várhatóan a hónap végéig tart.

A pontos költségeket a „tájékoztatás” végével teszik közzé, ígérték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik