Mint korábban megírtuk, a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette azt a tendert, amely 150 busz igénybevételéről szól a 3-as metró felújításának idejére, ezzel pedig minimálissá vált annak esélye, hogy egy éven belül elkezdődjön a munka.
Tarlós István reggel már nyilatkozott ennek kapcsán a Kossuth rádióban, kétségbeejtőnek nevezve a helyzetet. Ezután a Világgazdaságnak is adott interjút: közölte, ha a BKK, illetve a BKV „házon belül talál” annyi autóbuszt, amivel egy szakaszon elkezdhetik a metrófelújítást, akkor mérlegelik annak lehetőségét, hogy letesznek a szolgáltatásvásárlásról. Ez 60-70 járművet jelent.
A főpolgármester azt is mondta: figyelembe szeretnék venni a kormány autóbusz-gyártási stratégiáját, de egyelőre ennek nem látszik eredménye, és nem lehet tudni, mikorra lehetnek magyar buszok. Az M3-as felújítását viszont nem lehet a végtelenségig elodázni.
Azt sem érti Tarlós, hogy a BKK a közbeszerzési törvény mely paragrafusát sértette meg. Szerinte a pályázati kiírás nem autóbuszok beszerzésére vonatkozott, hanem autóbuszos személyszállításra, ebbe értelemszerűen a járművezetők is beletartoznak. Úgy véli, a Közbeszerzési Döntőbizottságnak eleve el kellett volna utasítani Seszták Miklós fejlesztési miniszter beadványát, mert az a törvényes határidő lejárta után 38 nappal érkezett.