Nem sokkal ezelőtt írtunk arról, hogy a BKK közleményében jelezte, egy évig tartó vizsgálat után rájött, hogy működésképtelen az elektronikus jegyrendszere. Azt írták, ennek oka, hogy az előző menedzsment súlyos szakmai hibát követett el. A korábbi vezérigazgató már reagált is a közleményre. Facebook-bejegyzésében azt írja,
röhejes visszamutogatásba kezdett a Fővárosi Önkormányzat és a BKK, látva, hogy az elmúlt másfél év hibái nyomán teljesen megfeneklett a BKK korábbi vezetése által előkészített Rigó elektronikus jegyrendszer megvalósítása. Az új, csipkártyákkal és érintésmentes bankkártyákkal, okostelefonokkal való utazást is lehetővé tevő rendszer megvalósítására szóló szerződést 2014-ben még én írtam alá a számos referenciával bíró német-hongkongi rendszerszállítóval, ezért érzem szükségesnek az előző menedzsmentre vonatkozó mai állításokra való reaakciót.
Vitézy azt írja, az elektronikus jegyrendszer előkészítését 2011-től három éven át egy tapasztalt banki-informatikai, tömegközlekedési, jogi és pénzügyi szakértőkből álló csapat végezte minden döntési ponton bevonva a Fővárosi Önkormányzatot és a BKK igazgatóságát. Hozzáteszi, alapos piackutatást végeztek, jól átgondolt tendert dolgoztak ki, az eljárást pedig az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank felügyelte. A szerződéskötésnél Tarlós István is ott volt.
A korábbi vezérigazgató úgy látja,
Mivel a látható eredményeknek, a metró beléptetőkapuinak, a járművekre telepített kártyaleolvasóknak és a csipkártyáknak is lassacskán már működnie kéne, most elindult a mosakodás és a felelősségkeresés. Szó sem esik róla, hogy az elmúlt több mint másfél évben mi történt érdemben a projekt megvalósítása érdekében egy állítólagos felülvizsgálaton túl.
Vitézy szerint 20 hónapja döntött úgy a főváros vezetése és a főpolgármester, hogy szétveri a BKK-t, mint integrált közlekedésszervezőt, elvonja számos feladatát és ennek jegyében leváltja a korábbi menedzsmentet. A teljes bejegyzés itt: