A személyszállító cégek létszámhiánnyal küzdenek, több száz sofőr hiányzik a buszok volánja mögül, írja a Népszabadság. A fővárosi szolgáltatási tender győztese legfeljebb a konkurenciától csábíthat el képzett, tapasztalt buszvezetőket, nyilatkozta Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki nem sok esélyt lát arra, hogy vidéki viszonylatokon dolgozó buszvezetőket vessenek be Budapesten.
Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnökségi tagja elmondta, a fővárosi vonalak és a vidéki viszonylatok között óriási a különbség. A budapesti forgalom pergő ritmusa, a szigorúan vett menetrend, a végállomási pihenők hiánya és a nagy utasszám jóval megterhelőbb a vidéki nagyvárosi, vagy agglomerációs járatokhoz képest.
Nemes Gábor EKSZ elnök szerint a szerződésbe eleve bele kellene foglalni, hogy a sofőröket a BKV-tól veszi át a nyertes vállalkozás.
A piacon a BKV-nál a legnagyobb a leterheltség, az átlagfizetés bruttó 300 ezer forint.
(mti)