Gazdaság

Kizárták a BKV-t, de végül mégis rá maradhat a metrópótlás

A szakszervezet szerint a pályázók nagy részének nincs kapacitása a feladat ellátására, és a magyar buszgyártók helyzetbe hozásából sem lesz semmi.

A Népszabadság azt írja: a kormány kizárta a BKV-t a 3-as metró buszos pótlására kiírt pályázatból, az indulók viszont szívesen együttműködnének a vállalattak.

Az egyik pályázó, a Budapest Busz Zrt. ügyvezetője levelet írt Bolla Tibor BKV-vezérigazgatónak, amelyben azt írja: mielőbb el szeretnék kezdeni az együttműködés formájára és keretére vonatkozó tárgyalásokat. A májusban alapított nyíregyházi székhelyű társaságot birtokló cégeket eredetileg a Nyíregyháza és Gávavencsellő közti menetrend szerinti személyszállításra hozták létre.

Pályázott a Volánbusz és a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó VT-Arriva is, amely jelenleg is 230 buszt üzemeltet Budapesten. Az indulók közt van az Inter Tan-Ker Zrt. két cége is, ez a társaság tavaly 75 busz bérletéről kötött szerződést a BKV-val.

A Magyar Villamos Művek szintén indul. A lap úgy tudja, hogy az állami társaság célja a Volán-portfólió központi irányításának átvétele.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke azt mondta: a pályázók javának sem helyismerete, sem tapasztalata nincs, ahogy 150 beállítható járműve, sofőrjei és karbantartói sem. Bár a kormány a magyar buszgyártás helyzetbe hozásával érvelt, Nemes Gábor úgy véli, aligha lesznek magyar gyártmányúak a járművel, mert erre már nincs idő. A győztes cég valószínűleg külföldön raktáron lévő járműveket szerez majd be, és a BKV telephelyeit, sofőrjeit és karbantartóit használja majd – mondta.

Az elnök azt is kifogásolta, hogy a BKV a döntéssel elesik a túlélése zálogát jelentő járműpark-megújítás lehetőségétől.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik