Belföld

Mészáros a Balatonnál is kiütötte Simicskát

Bőven folyik az uniós pénz, az sem baj, ha Mészáros 20 milliárddal többe kerül.

Az borítékolható volt, hogy a siófoki szakaszt 2015-ben felújító Közgép nem kap újra lehetőséget a dél-balatoni vasút vonalán. A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, 52 kilométeres, uniós támogatásból finanszírozott beruházásra a Népszabadság értesülése szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségének számító R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky hármasa adta a győztes ajánlatot.

A konzorcium nettó 72,38 milliárd forintot kért munkájáért, ami 19,4 milliárddal haladja meg az előzetesen becsült mérnökárat. A kormány már intézkedett is, hogy a projekt költségeinek megugrása ne okozhasson problémát.

Egy napokban megjelent határozat szerint ugyanis a beruházásra szánt uniós támogatás összegét 53 milliárd forintról 72,4 milliárdra emelték. A lap az üggyel kapcsolatos kérdéseit sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), sem a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) nem kommentálta.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik