Belföld

Zsugorodik a BKK, vége a fővárosi HÉV-vonalaknak

Túl sok feladatot kapott, látott el a BKK, aminek így a létszáma is túlzóan felduzzadt – állapította meg Tarlós, aki szerint a jövőben számos feladatot elvesznek a cégtől, ami létszámcsökkentést is eredményez majd. Így végül az lesz a BKK-ból, amit Tarlós eredetileg elképzelt – idézi az Origo a Budapestinfón beszámoló főpolgármestert.

A karcsúsítás végrehajtásán munkacsoport dolgozik, 2017-re 250 fős céggé zsugorodik a BKK. HÉV

A kormány nem átvette a fővárostól az agglomerációs közlekedést, hanem csupán visszavette, mert mindig is állami feladat volt. ezt a feladatot a főváros ellátta eddig az állam helyett,most pedig visszaadja, miután 2014-ben csak részben, 2015-ben pedig egyáltalán nem kapott rá pénzt az államtól.

Ugyan a csepeli HÉV nem megy túl a főváros közigazgatási határán, így nem minősül agglomerációs közlekedésnek, de mivel egyetlen rövidebb vonal fenntartása nem érné meg a fővárosnak, így arról állapodtak meg, hogy ezt a HÉV-vonalat is átveszi az állam.

A HÉV-vonalak rekonstrukciója legalább 60, de inkább 100 milliárd forint körüli összegbe kerül – erősítette meg Tarlós István.

Menekültek és villamos

Én se mindennel értek egyet, de a kormányt a menekültkérdés kezelésében illik támogatni, és Budapest támogatja is – idézi a lap a Tarlós véleményét menekültkérdésben. “Mi senkit nem akarunk bántani, de azért mégse jó az, ami a világban történik” – tette hozzá.

Egyelőre nem lesz újpalotai villamosvonal, mert többe kerülne a becsült 25 milliárdnál. Az erre tervezett uniós pénz egy része, 12,5 milliárd forint átkerül a 3-as metró felújítási keretébe,ami így 137,5 milliárd forintra nő.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: MTI/Máthé Zoltán)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik