Belföld

Megvannak az ország legtrágyább útjai, nem találja ki, mi lesz a sorsuk!

A remény hal meg utoljára, de akár Csokonait is idézhetnénk. Egy biztos: vége a 24.hu versenyének, megvannak a legvacakabb hazai utak, azonban nem mindet fogják felújítani.

Heteken át lestük a mail-fiókot és a Google Mapset, minden áron próbáltuk összeszedni az ország legtrágyább közútjait, de nem volt egyszerű. Gyakorlatilag olyannak bizonyult ez a munka, mintha ledobtak volna az ország legnagyobb kukoricasilójába, hogy kategorizáljuk a szemeket méret és minőség alapján.

Ömleni kezdett a panaszok áradata, miután közzétettük az első felhívást. Nagy általánosságban elmondható, hogy a kétkörös cikksorozatban megjelent utak elsöprő többsége a Dunától keletre esett, Borsod-Abaúj-Zemplén megye és Békés megye is felülreprezentált volt. A Dunántúl csak nyomokban tartalmazott igazán trágya utat, legalábbis alig kaptunk innen üzenetet. Az első cikkünkre sokkal több szavazat érkezett, mint a másodikra, ráadásul a második után is kaptunk még rengeteg tippet, de ha még azoknak is szánunk egyet, akkor ez egy végtelen történetté alakult volna.

Lássuk a két cikk első 3 helyezettjét!

Első cikk dobogósai:

  1. Balmazújváros-Hajdúnánás (Hajdú-Bihar megye): 508 szavazat (ld. fenti kép),
  2. Keszeg-Nézsa (Nógrád megye): 386 szavazat,
  3. Csépa-Csongrád (Csongrád megye): 197 szavazat.

Második cikk dobogósai:

  1. Kerekharaszt-Heréd (Heves megye): 60 szavazat (ld. lenti kép),
  2. Nyírbéltek-Ömböly (Szabolcs-Szatmár-Bereg megye): 34 szavazat,
  3. Tésa-Vámosmikola (Pest megye): 24 szavazat.

Ezzel persze nincs vége, ígéretünkhöz hűen írtunk levelet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, akik viszont illetékesség hiányában a Magyar Közút Zrt.-nek továbbították a megkeresést. Megkérdeztük, tervben van-e az adott útszakasz felújítása, mikor, milyen forrásokból, milyen technikával. Kaptunk is választ, miszerint

Társaságunk előtt is ismert az Ön által megjelölt útszakaszok állapota, amelyeket a folyamatosan és tervezetten végzett útellenőrzések során munkatársaink figyelemmel kísérnek.

A hibákat folyamatosan javítják, de az említet szakaszokon a teljes burkolatcsere lenne a megoldás, arra viszont nincsen pénz. Vannak azonban pozitívumok:

Balmazújvárost és Hajdúnánást összekötő 3323-as út 3+000-14+240 kilométere közötti szakasz felújítására lett forrás, méghozzá a 2015. évi Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és Magyar Közút Nonprofit Zrt. között létrejött Felújítási támogatási szerződés keretében. Épp tendereztetik a kivitelezőt, tavasszal kezdődhetnek a munkálatok.

TOP-1.3.1.-15 Gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés projekten belül szerepel még két útszakasz: az említett 3323-as 15+393 – 21+450 kilométer szelvény közötti szakasz, és a keszegi bekötőút is, azaz a 2107-es út 2+797 – 3+500 és 4+913 – 6+585 kilométer közötti szakasza is. Azt írják, a többi útszakasz is szerepel a felújítási listán.

Társaságunk mindent elkövet annak érdekében, hogy európai uniós vagy hazai forrást találjon a cél érdekében. A felújítás közös érdekünk, hiszen a helyreállított, újszerű útszakaszon nem csak komfortosabb a közlekedés, hanem biztonságosabb is, az üzemeltetése pedig gazdaságosabb.

Úgyhogy, ha lesz pénz, mindent megtesznek a minél gyorsabb helyreállításért – közölte Marczin Bence kommunikációs osztályvezető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik