Amikor a BKK-t felállítottuk, az volt a cél, hogy egy integrált közlekedésszervező alakuljon, ami egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel, követve számos sikeres város modelljét Londontól Szingapúrig – írja a Facebookon Vitézy Dávid, a BKK volt vezetője.
– írja a BKK szétdarabolásáról.
2016 van és a budapestiek többsége saját akaratából a tömegközlekedést választja a napi bejáráshoz és nem kevesebb buszsávot akar, hanem többet, nem kevésbé tömegközlekedés-orientált várospolitikát akar, hanem még az eddiginél is több tömegközlekedési fejlesztést.
Az autóforgalom klímára és egészségre gyakorolt káros hatását nem lehet tagadni. A most felnövekvő generáció jövőképe már egyáltalán nem az, hogy minél több és nagyobb autója legyen. A városi kerékpározás sikerét nem lehet megállítani vagy visszafordítani, egyre több embernek fontos az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés – fogalmaz.
De úgy véli, nem is marad így sokáig:
2016 van és ha most épp visszafelé is indult Budapest e téren, biztos vagyok benne, hogy a jövő ellen sikeres harcot nem lehet vívni – és épp a fenti trendek, kihívások, szemléletváltás miatt lesz még egységes és korszerű szemléletű közlekedéspolitika, közlekedésirányítás Budapesten.