Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a kormány egy augusztusi határozatában a Liszt Ferenc repülőtér kötött pályás kapcsolatának a megteremtését, írja a Napi Gazdaság. A projekt korábban az uniós támogatásokból finanszírozott közlekedési nagyprojektek közé is bekerült, így egyre valószínűbb a megvalósulása.
A lap szerint korábban szakértők vitatták, hogy érdemes-e az évi 7-8 milliós utast fogadó terminálhoz vasutat építeni, a Budapest Airport tavaly megdöntötte 9 milliós utasrekordját és minden valószínűség szerint meglesz a 10 milliomodik látogató is. Európai összevetésben nagy távolságot kell megtenni a reptérig a városból, az út pedig „sérülékeny”, ha egy baleset is történik a ferihegyi gyorsforgalmin, könnyen lekéshetjük a gépünket.
Ezen segítene, ha nem csak az 1-es terminálig lenne vonatközlekedés.