Belföld
maradj talpon (Array)

MTVA: a nézettség győzött az Orbán-Simicska háborúban

Tóth Richi
Tóth Richi

Na, ugye. 2015. 07. 09. 11:45

Elfogytak a köztévé nézői, a híradót például három hónap alatt kétszázezernél is többen hagyták ott. Éppen ezért be kell vetni a csodafegyvert, visszatér a képernyőre a Maradj talpon! című vetélkedő.

Február közepén írtuk meg, hogy a Simicska Lajos közvetett érdekeltségébe tartozó Hung-Ister Zrt. készítette a Maradj talpon! című műsort, amit az MTVA szüneteltetni fog. A Simicska-közeli cégnek 2013-ban 4,5 milliárdos árbevétele volt.

Akkor az MTVA-nál azt mondták, a Maradj talpon! című műsort szüneteltetni fogják, „tekintettel arra, hogy a közmédia műsorstruktúrája a jövőben változni fog, és a vetélkedő már kevesebb érdeklődőt vonz játékosként”.

„Hétfőn castingolták volna a következő játékosokat a Maradj talpon! című műsorhoz – árulta el akkor lapunknak egy informátor. Azután minden előzmény nélkül közölték, nem kell aznap dolgozni, mert megszűnik a Maradj talpon! Hallottam, hogy gazdasági okokkal magyarázták, de volt, aki nem titkolta, az Orbán–Simicska harc része az egész.”

Most mégis bevonzanák a játékosokat – meg a nézőket is

A nézők szerették Gundel Takács Gábor vetélkedőjét, volt olyan adás, amit a Nielsen felmérése szerint az éppen tévézők 16,5 százaléka választott, ezzel pedig a saját sávjában a második legnézettebb volt.

Aztán a show-t elkaszálták és június első hetében az állami médiumok elérték azt, hogy az összes közszolgálati csatorna közönségaránya 15,5 százalékra mérséklődött, de ennél feltűnőbb szám, hogy a szintén közpénzből fenntartott M1-nél ez az arány 2,5 százalék. Az első héten még 332 ezren nézték az M1 híradóját, most már csak 116 ezren, szóval a tendencia egyértelmű.

 MTVA fotó / Zih Zsolt

Néhány napja megírtuk, hogy kik keresnek százmilliókat vagy akár milliókat az állami médián, Fábry, Kálomista és Halkó Gabriella (ő Jáksó László volt élettársa) nagyot kaszálnak, de úgy néz ki, hiába akasztott tengelyt Orbánnal, Simicska nyeregben az MTVA-nál.

Ugyanis az oligarchához köthető Hung-Isterrel két szerződést is kötöttek január óta, a díszletek tárolására 7,9 milliót, a vetélkedő gyártásának előmunkálataira pedig 7,5 millió forintot költ az MTVA.

Már toboroznak, de nem válaszolnak

„Magyarország egyik legnépszerűbb televíziós vetélkedője hamarosan visszatér a képernyőre! Gundel Takács Gábor kvízműsora eddig 355 estén át szórakoztatta a nézőket, és ősztől folytatódik a sorozat a Duna műsorán! A Maradj talpon! 2015-ös őszi évadához már megkezdődött a szereplőválogatás” – jelentette be honlapján a közmédia, és a Facebook-oldaluk is újra aktivitást mutat, ahogy írták néhány hete:

„A héten már gőzerővel dolgozik a Maradj talpon! szerkesztősége.”

A kommentelők pedig örülnek, hogy visszatér a műsor. Kíváncsiak voltunk, hogy mi indokolja a visszatérést, ha korábban egyik pillanatról a másikra döntöttek úgy, nincs tovább. Emlékeznek, akkor a gazdasági okok mellett az Orbán-Simicska ellentét is felmerült, mint a megszűnés oka.

Az elmúlt napokban többször is (egészen pontosan kétszer) írtunk az MTVA Sajtóosztályára levelet, amiben arról érdeklődtünk, egészen pontosan mi indokolja, hogy újra a képernyőre kerül a műsor. Nem kaptunk választ.

A köztévénél dolgozó forrásunktól azonban megtudtuk, az Orbán-Simicska háború kontra nincsenek nézők vitában Simicska győzött.

„A műsor megszüntetésekor nagyon forró volt a hangulat a kormányfő és az oligarcha között, azonban az állami médiumokat a kutya sem nézi. Reméljük, a show visszahoz néhány embert.”

Kapcsolódó érdekesség egy matekpélda. Hogy számolja az MTVA a nézettséget? Ha ön reggel, délután és este is odakapcsol egy műsorra egy percig, máris három nézőnek számolják. Ha két csatornán kapcsol ugyanarra a műsorra, akkor ön hat darab néző, legalábbis az MTVA szerint.

Helyreigazítás

A 2015. július 9-én megjelent „MTVA: a nézettség győzött az Orbán-Simicska háborúban” című cikkünkben
– valótlanul állítottuk, hogy 2015. elejétől 2015. júliusáig a közmédiumok nézettsége csökkent:
– azt a való tényt, hogy az M1 19:30-kor kezdődő Híradó című műsora nézőinek száma 2015. elejétől 2015. júliusáig 200.000 –rel csökkent, abban a hamis színben tüntettük fel, mint hogyha a köztelevíziók hírműsorainak nézettsége csökkent volna;
– valótlanul állítottuk, hogy a cikk megírását megelőzően megkerestük az MTVA Sajtóosztályát;
– valótlanul állítottuk, hogy az MTVA úgy számolja a nézettséget, hogy ha egy néző reggel, délután és este is odakapcsol egy műsorra egy percig, akkor három nézőnek számolják, és ha két csatornán kapcsol ugyanarra a műsorra, akkor az már hat darab nézőnek számít.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Budapest, 2016. február 26.
A Microsoft informatikai világcég magyarországi székháza az egykori óbudai Gázgyár területén létesült Graphisoft parkban, a főváros III. kerületében.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.