Belföld

Az MTVA a bíróság szerint is manipulálja a nézettséget

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2015. 07. 06. 16:06

Ha ön reggel, délután és este is odakapcsol egy műsorra egy percig, máris három nézőnek számolják. Ha két csatornán kapcsol ugyanarra a műsorra, akkor ön hat darab néző, legalábbis az MTVA szerint.

Még tavaly ősszel perelte be az MTVA az Indexet, miután a portál megírta: az állami média súlyosan kozmetikázott adatokat tett közzé nézettségéről. A „Magyarország, szeretlek!” című, hatszázmillió forintból összerakott körkapcsolásos műsorfolyamról van szó, melyről az MTVA hatalmas csúsztatással közölte, hogy 1,7 millió embert érdekelt.

Az 1,7 millió embert igazán kreatívan hozta ki az állami média. A műsort két csatornán, az M1-en és a Duna Worldön közvetítették egyszerre. Ha ön akár csak egy percre is odakapcsolt mindkét csatornára délelőtt, délután és este, azt máris hat nézőnek számolták. Így ehhez a számhoz természetesen köze nincs a valódi nézettségnek, az jóval alacsonyabb lehetett.

Az állami média helyreigazítási pert indított az Index ellen, amit első- és másodfokon is elbuktak, az indoklás szerint az újságíró tényekből levont következtetést fogalmazott meg. Így az MTVA-t már jogerősen lehet nézettségmanipulálónak is nevezni, csakúgy, mint a korábbi vesztes pereik alapján állami nemi szervnek, vagy Papp Dániel tartalomszolgáltatási igazgatót, a Daniel Cohn-Benditről kamuriportot készítő tévést hírhamisítónak.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.