Belföld

Hamarosan eldől, ki nyeri a metrótendert

metro(960x640).jpg (Array)
metro(960x640).jpg (Array)

Az észt észt Skinest Rail SA-nak és orosz Metrowagonmashnak kedd reggelig kell benyújtani válaszukat a BKV hiánypótlási felhívására.

Az Index információi szerint az észt cégnek egy egy 24, az orosznak egy 29 pontos problémalistára kell válaszolnia. A Metrowagonmashnak inkább magyarázatokat kell adniuk ajánlatuk részleteiről, azt észteknél azonban több fontos dokumentum is hiányzik, meg is szerették volna hosszabbíttatni a beadási határidőt a hónap végéig, de a BKV ezt elutasította, válaszuk szerint „a hiánypótlás jogintézménye nem arra szolgál, hogy az ajánlattevők ennek keretében állítsák össze ajánlataikat”.

Az észt cég esetében hiányoznak többek között egyes műszaki számítások és ismertetések, hiányoznak a műszaki rajzok, nem mutatták be a feketedoboz funkcióit és a menekülőlétrával kapcsolatos leírás hiányos. Az oroszoknál a szoftverek verziószámai hiányoznak, be kell mutatni, hogy a padlómagasság szabályozása hogy teljesíti a követelményeket, nincs megfelelő alaprajz az ülőhelyekről és nincs csatolva oktatási program járművezetők és karbantartók részére.

Tarlós pénteken a tenderről úgy nyilatkozott, két érvényes ajánlat van, de az olcsóbb ajánlatnak rendkívüli kockázatai vannak a referenciakérdésekben is, olyan államban akarnak gyártatni, amely bármely napon államcsődöt jelenthet be, de ilyen okokból fél évekre nem tudnak megállni.

A lap információi szerint a közlekedési vállalat 222 + 42 opcionális metrókocsi felújítását összesen 85 milliárd forintra becsülte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik