Gazdaság

Metrótender: az észtek akciósan is elvállalnák a munkát

A BKV metrótenderére jelentkezett észt pályázó engedett az opciós mennyiséggel együtt 261,47 millió eurós bruttó ajánlati árából: már 230-231 millió euróért is felújítaná a hármas metró 222 kocsiját és a 42 tartalékjárművét - tudta meg a Világgazdaság.

Az észtek a Világgazdaság információi szerint azt kérték, hogy a kiíró kisebb kötbért, kárátalányt, illetve felelősségbiztosítás kockázatvállalási összeget várjon el, illetve egy kis előleget sem utasítanának vissza. A lap szerint utóbbira jó esély van, amennyiben ők viszik el a megbízást. Hogy a BKV miben engedett, arról egyelőre nem tudni.

A portál szerint az észt cég ajánlata eredetileg is alacsonyabb volt az egyetlen riválisaként megmaradt, orosz Metrovagonmasénál, azonban az oroszok ajánlatában is lehetnek még tartalékok. Az orosz üzlet részleteiről a lapnak nincsenek információi, de mint írják: a Metrovagonmas szakmai megfontolásai jó eséllyel hasonlítanak az észtekére.

A Skinest Rail kész akár teljes kocsiszekrénycserére is a 25 évesnél hosszabb élettartam érdekében, másrészt új lesz a járművek forgóvázkerete, vontatómotorja, minden kereke számos olyan kisebb egysége, berendezése is, amelyeknél a BKV elvárja a minél nagyobb arányú újrahasznosíthatóságot. Bár a kocsiszekrénycsere nem kötelező, de lehet, hogy előírás nélkül is jobb döntés lesz a csere, mint a javítás.

Piaci várakozások szerint az orosz gyártó esélyesebb a győzelemre. Ennek egyik oka, hogy a BKV elégedetlen volt a Skinest Rail által beadott bankgarancia szövegének tervezetével. A fontosabb tényező a lap szerint, hogy a Skinest Rail 21 tételből álló referencialistáján mindössze egy megbízás köthető (a kijevi) metróhoz, a többi ennél nagyobb járművek felújítására vonatkozik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik