Belföld

A sajtószabadság sírját ássa a kormány

molnár csaba (Array)
molnár csaba (Array)

Az Európai Bizottsághoz fordul a Demokratikus Koalíció a reklámtörvény miatt.

A kormány az új reklámtörvénnyel a teljes magyar reklámipart megsemmisítené – írta Molnár Csaba ügyvezető alelnök. A bónuszrendszer megszüntetésével, a médiaügynökségek hatósági árával a kormány újabb versenyellenes intézkedést vezet be. “A teljes iparág veszélyeztetése persze senkinek sem érdeke a szabad sajtót vasakarattal üldöző kormánypárton kívül.”

A reklámiparban mindent a verseny, a kereslet-kínálat elve dönt el. A tévék hirdetési bevételeit a nézettségük, az újságokét az eladott lapszámuk határozza meg. A DK szerint a kormány most erről az oldalról indított támadást a szabad sajtó ellen, ha már a tőle független orgánumok különadóztatása elbukott Brüsszelben. A reklámipar bezúzása után kiemelt szerep juthat a 25 milliárd forint közpénzből kitömött Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, amely – akkor már riválisok nélkül – politikai alapon dönthet a reklámköltésekről. Így hiába éri el egy kormánytól független csatorna a legnagyobb nézettséget, mégsem nála fognak lecsapódni a reklámköltések – emlékeztet az ügyvezető alelnök. 

Molnár Csaba, pártja EP-képviselőjeként az Európai Bizottsághoz fordul a versenyellenes reklámtörvény több, uniós joggal ellentétes passzusa miatt. A DK szerint a kormány hiába akarja elhallgattatni a neki nem tetsző sajtót: elkerülhetetlen, hogy a Fidesz pártállamát egy európai Magyarország törölje el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik