Visszautasítja a BKV azokat a vádakat, melyekkel az Egységes Közlekedési Szakszervezet a hatóságokhoz fordult. Az érdekképviselet összegyűjtötte azokat a problémákat, amelyek miatt hosszú ideje vitázik a cégvezetéssel, de nem született megoldás még azokra a gondokra sem, melyek szerintük veszélyeztetik az utasok életét. Több ügyben feljelentést is tettek.
A kifogások közt említették, hogy csaknem mindenhol általánossá vált az elsőajtós felszállás, az utazási igazolványok és jegyek ellenőrzése, valamint a jegyárusítás a sofőrök számára. A szabadságok és pihenőnapok törvénytelen kiadási gyakorlata miatt is feljelentették a cégvezetést.
Nem tudnak panaszokról
A BKV az MTI-nek küldött reagálásában visszautasított minden olyan állítást, ami arra utal, hogy akár a dolgozók, akár az utasok épsége veszélyben lenne, ahogy azokat a kijelentéseket is, melyek szerint a BKV jogtalanul vagy etikátlanul járna el a munkavállalókkal szemben. Megteremtették „az elsőajtós felszállási rendben érintett kollégák érdekeltségét”, bevezették számukra a jegyellenőrzési jutalékot, a beosztásokat és szabadságokat pedig a Munka törvénykönyve és a kollektív szerződés előírásai szerint adják ki.
A cég nem tud a munkavállalók fenyegetéséről, megfélemlítéséről, ilyen panaszok, észrevételek nem érkeztek, ugyanakkor megjegyezték, „joggal várják el a dolgozók megfelelő hozzállását az elvégzendő feladatokhoz”. A BKV vezetése a szakszervezet által felvetett jogszerűtlenségeket nem látja megalapozottnak, azok felvetését egy béralku miatti nyomásgyakorlás eszközének tekintik – közölték.