Belföld

Már hatmilliárd forintot költött az ingyenhitelek reklámjaira az MNB

mnb (Array)
mnb (Array)

Ez a teljes magyar reklámpiaci költés három százaléka.

A teljes magyar reklámpiaci költés három százaléka az MNB ingyenhiteleire ment el, írja a Napi.hu. A jegybank adatai szerint az idén január 31-ig lefoglalt felületek és adatok alapján az MNB 5,77 milliárd forintot költött médiamegjelenésre. 

Ez a pénz teljesen a jegybank növekedési hitelprogramjára ment el. A program népszerűsítésére még tavaly írt ki, akkor rekordnak számító, hatmilliárdos nyílt tendert az MNB. A közbeszerzést végül az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte meg. 

A lap szerint akkor azt mondták, a program pénzügyi keretének legfeljebb 0,3 százalékát kitevő összeg költhető a program megismertetésére. A programban az MT döntése szerint 2000 milliárd forintos hitelkeret áll rendelkezésre az első szakaszban jóváhagyott 750 milliárd forinton felül, így a 0,3 százalék 6 milliárd forintnak felel meg. A szerződés 2014. december 31-ig vagy a keretösszeg teljes kimerüléséig szólt. Kérdés, hogy újat írnak-e ki helyette. 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik