A VS.hu birtokába jutott felvételeken jól látszik, hogy az alagút nagyon rossz állapotban van, attól tartanak, ha föléjük vezetik a 19-es és a 41-es villamosokat, rájuk szakad az egész. Az alagút korábban megrepedt, egy, a fonódó villamos építésén dolgozó mérnökhallgató akkor azt mondta, szerinte teljesen át kellett volna építeni az alagutat, de erre nem volt forrás. Az alagutat tegnap óta használják újra a szerelvények, de csak nagyon lassan haladnak, ugyanis gond van a Duna felőli oldallal.
A BKK utána úgy nyilatkozott, az alagút műszaki állapotát felmérték, elvégezték a szükséges munkálatokat, így a szentendrei HÉV újra a teljes vonalon közlekedik. A VS ugyanakkor úgy tudja, az érintett szakasz állapota továbbra sem kifogástalan, ezért itt csak nagyon lassan haladnak a szerelvények. A Batthyány téri állomásra eddig 20 km/h sebességgel érkeztek meg a szerelvények, ez azonban most csak 10 km/h. A március-áprilisban zajlott munkálatok során nagyjából 2200 fémrudat használtak fel, de így sem sikerült az alagút teljes hosszát megerősíteni.
A lap egyik forrása szerint „az egész tulajdonképpen csak barkácsolásnak tűnik.” Azonban eddig az alagút fölött nem közlekedtek villamosok, ugyanis zajlik a budai fonódó villamoshálózat felújítása. De ha végeznek a munkálatokkal, akkor a 19-es és a 41-es villamos is ott fog elhaladni a HÉV-ek fölött, és egy BKV-s informátor szerint még nem végeztek próbaterheléseket.