Március végén lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, és várhatóan megkapja a metróvonal a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV fokozatosan automatára állítja át a metrókocsikat.
A vezetőfülkét elbontják ugyan, de eleinte még a metróvezetők is ott lesznek az utasok között. Aki pedig nézelődni szeretne, az nézheti az alagutat az ablakból.
Az automata rendszernek köszönhetően a vonat mindig „látja”, mekkora a szabad terület előtte, tudja, hol kell megállni, hol van sebességkorlátozás. A vonalat rádióhullámos kisiklásérzékelőkkel, akadályérzékelőkkel szerelték fel, van belőlük a szerelvényeken és a peronokon is. Így, ha valamilyen tárgy kerül a pályára, vagy ember esik be a peronoknál, automatikusan leveszik a feszültséget, a vonat vészfékez. Az utasok pedig közvetlenül elérhetik a diszpécserszolgálatot a kocsiból és az állomásról is, a belső kamerák automatikusan ráállnak a hívás helyére.