Belföld

Menekülőutat kaphatnak az autósok az M0-snál

A sztráda érdparkvárosi lehajtójánál mindennapos torlódásokat és a Törökbálinton a főváros irányába áthaladók áradatát csomópontfejlesztésekkel állítanák meg.

Elsőként az M0–M7 csomópontjának bővítésére alapozó megoldás készülhet el. Ha az uniós kasszából finanszírozandó másfél milliárdos beruházás támogatási szerződése márciusig megszületik, az autósok akár decemberben kipróbálhatják, milyen elkerülni a késő délután az M7-sre rendszeresen visszatorlódó dugókat – írja a nol.hu.

Az útépítőknek egy fel-, valamint egy lehajtósávval kell kiegészíteniük a fővárost elkerülő csonka körgyűrű és a balatoni sztráda kereszteződését. A Budapest felé tartókat kiszolgáló felhajtó, az Érdet Törökbálinttal összekötő 8103-as számú útról, a Virág-tanya után pár száz méterrel megépülő körforgalomtól indul majd, és csatlakozik az M0-sról az M7-esre vezető csomóponti ághoz.

Az M7-esen a főváros felől érkezők ugyanakkor az M0-s Diósd irányába vezető pályájára kanyarodó sávról balra fordulva érhetik majd el az új érdi lehajtón a 8103-as út másik körforgalmát. Az építési és a kiviteli tervek készen vannak, az új sávok kialakításához szükséges területek is rendelkezésre állnak. Az építkezés költségeit ugyanakkor mérsékli, hogy már korábban elkészültek az új lehajtósávot az M7-es főpályája, illetve egy csomóponti ág alatt átvezető aluljárók. Jelenleg csupán egy földút fut keresztül rajtuk.

Az előreláthatólag hamarosan kormány elé kerülő fejlesztés támogatási szerződése mellett Érd autópálya-kapcsolatát egy másik le- és felhajtó páros kialakításával is javítanák. Az elképzelések szerint a főváros felé autózók a Szovátai utcánál kialakítandó új sávon érhetik majd el az M7-est. Akik pedig Budapestről érkeznek, és kihagyták az M0-s csomópontjánál kiépülő, valamint az Iparos utcai csomópontot is, a Fuvaros utca felé még elhagyhatják majd az autópályát.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik