Elsőként az M0–M7 csomópontjának bővítésére alapozó megoldás készülhet el. Ha az uniós kasszából finanszírozandó másfél milliárdos beruházás támogatási szerződése márciusig megszületik, az autósok akár decemberben kipróbálhatják, milyen elkerülni a késő délután az M7-sre rendszeresen visszatorlódó dugókat – írja a nol.hu.
Az útépítőknek egy fel-, valamint egy lehajtósávval kell kiegészíteniük a fővárost elkerülő csonka körgyűrű és a balatoni sztráda kereszteződését. A Budapest felé tartókat kiszolgáló felhajtó, az Érdet Törökbálinttal összekötő 8103-as számú útról, a Virág-tanya után pár száz méterrel megépülő körforgalomtól indul majd, és csatlakozik az M0-sról az M7-esre vezető csomóponti ághoz.
Az M7-esen a főváros felől érkezők ugyanakkor az M0-s Diósd irányába vezető pályájára kanyarodó sávról balra fordulva érhetik majd el az új érdi lehajtón a 8103-as út másik körforgalmát. Az építési és a kiviteli tervek készen vannak, az új sávok kialakításához szükséges területek is rendelkezésre állnak. Az építkezés költségeit ugyanakkor mérsékli, hogy már korábban elkészültek az új lehajtósávot az M7-es főpályája, illetve egy csomóponti ág alatt átvezető aluljárók. Jelenleg csupán egy földút fut keresztül rajtuk.
Az előreláthatólag hamarosan kormány elé kerülő fejlesztés támogatási szerződése mellett Érd autópálya-kapcsolatát egy másik le- és felhajtó páros kialakításával is javítanák. Az elképzelések szerint a főváros felé autózók a Szovátai utcánál kialakítandó új sávon érhetik majd el az M7-est. Akik pedig Budapestről érkeznek, és kihagyták az M0-s csomópontjánál kiépülő, valamint az Iparos utcai csomópontot is, a Fuvaros utca felé még elhagyhatják majd az autópályát.