Két nappal ezelőtt megírtuk: a kormány 2020 végéig 750 milliárd forint közpénzt biztosít hét útszakasz megépítésére és fejlesztésére. Ezek kiépítését azonban az Európai Unió a fejlesztéshez megkövetelt paraméterek hiányában nem támogatná, így a beruházásokat a központi költségvetés terhére valósítják meg – tudósít a Népszabadság.
A projekt keretében Esztergom megkaphatja a régóta ígért, a várost az M1 autópályával összekötő utat, ez azonban nem gyorsforgalmi lesz – a tervek szerint irányonként egy-egy sávon haladhat a forgalom óránként legfeljebb 90 kilométeres sebességgel. Kecskemét mellett gyorsforgalmi útként megépül az M8-as egy rövid szakasza, onnantól pedig autóútként az M44-es Nagykőröstől Békéscsabáig.
A beruházások megvalósítására szánt pénzt viszont egyenlőtlenül osztották el, a következő néhány év költségvetését nem terhelik az építkezések – idén 11 milliárdot, jövőre és 2017-ben 13 milliárdot költenének, majd 2018-ban 279, 2019-ben 350 milliárdra ugranának a kiadások. 2020-ban 90 milliárd forint elköltésével zárják a programot.