Gyurcsány Ferenc DJ-ként való szereplése csak a betetőzése egy folyamatnak, amely legalább másfél évtizede tart. A bulvárosodás térhódítása a magyar politikusokat is arra készteti, hogy igazodva az ország médiafogyasztási szokásaihoz, bulvárbarát szereplésekkel mutassák meg az „emberi arcukat” a választóknak.
A marketinges közhely szerint erotikával, gyerekkel és cuki háziállattal bármit el lehet adni az embereknek: az utóbbi két eszközt rendszeresen és tudatosan használják is politikusaink népszerűségük növelésére.
“Bulvár Tóni”
Többfrontos médiajelenléttel nyomul Rogán Antal, az V. kerület egykori polgármestere, a Fidesz frakcióvezetője. Rogán már 2010-ben részt vett feleségével a TV2 Mr. és Mrs. című szórakoztató vetélkedőjében. Egy évvel később szerepet vállalt a Jóban-rosszban nevű szappanoperában, ahol önmagát alakította. Feleségével többször megfordult Hajdú Péter Frizbi című műsorában is, ahová egy ízben Krumpli kutyáját is elvitte. Visszatérő szereplője a legolvasottabb bulvárlapoknak, amelyekben betekintést enged családja intim szférájába. Csak egy Blikk-főcím 2009-ből: „Rogán: Könnyezve vágtam el a köldökzsinórt”.
Fotó: Blikk
Nála 12 évvel fiatalabb felesége, Rogán-Gaál Cecília az évek alatt önálló bulvárszereplővé nőtte ki magát, aki már „saját jogon” is szerepel a médiában. Ruhaszettjeivel oldalakat tölt meg a City című ingyenes terjesztésű bulvárlapban, legutóbb pedig a Life.hu főzőműsorában csapott fel bulvárszakácsnak, ahol azt is elmesélte, hogyan gyújtotta fel egyszer a pasaparki konyhát.
Forrás: youtube
Nyitott könyv a családom
Profin kezeli a bulvármédiát Orbán Viktor kommunikációs stábja is. Az Orbán-gyerekek a szemünk láttára nőttek fel a színes magazinok hasábjain: a miniszterelnök hosszú évek óta 4-6 oldalas, képes összeállításokban enged betekintést családja mindennapi életébe. A családfő emellett örömmel nyilatkozik privát témákról a Blikknek, de emlékezetes volt az is, amikor saját kertjében adott bratyizós-tegeződős interjút Hajdú Péternek.
Fotó: Story magazin
Színes pulcsik, vizslakölykök
Vona Gábor tudatos politikus. Tisztában van vele, hogy a kampányban nem megosztó viselkedéssel, hanem középre beszéléssel lehet maximalizálni a szavazatokat. Ennek tudatában idén lágy tónusban elkezdte a bizonytalanok felszipkázását is. A stílusváltás része volt, hogy a korábban árpádsávban, Magyar Gárdában utazó Jobbik választási plakátja leginkább egy Benetton-reklámra hajazott a maga színes ruhákba öltöztetett, mosolygó fiataljaival. A pártelnök pedig zabálnivaló vizslakölykökkel fotóztatta magát.
Fotó: Facebook
Bikicsunáj Attila
A szocialista párt egykori elnöke, Mesterházy Attila szívesen bújt a showman szerepébe. Salgótarjánban, az MSZP kampányrendezvényén például előbb a „bikicsunáj” éneklésével, majd Michael Jackson legendás „moonwalk”-jával próbálkozott, mindkét esetben mérsékelt sikerrel.
Legalábbi ilyen groteszkre sikerült Bokros Lajos performansza, aki a Frizbiben perdült latinos táncra.
Gyurcsány a telepen
Gyurcsány Ferenc sem ma kezdte a bulvárszerepléseit. Hivatalban lévő miniszterelnökként, már 2005-ben elment a Szulák-showba, ahol többek között arról mesélt: kétszer nézett szembe a halállal. Egyszer, amikor 9 évesen biciklizni tanult és elütötte egy autó, másodszor pedig amikor rákos anyajegyet találtak a lábán.
Gyurcsány sem kerülte meg a Blikk-szereplést, még Majkával is leült lazáskodni a Blikk.hu beszélgetős műsorában.
Szintén az emberi mivoltának megvillantása céljából költözhetett be egy családhoz a miskolci Avas lakótelepre. Az akciót a média heves érdekődése kísérte. Gyurcsány utólag azt mondta: tanulságos volt számára a látogatás és miskolci panelban élők profitálni fognak ebből a három napból.
Fotó: Hír24