Viselkedését a BKK elfogadhatatlannak tartja, a kulturált és higgadt hozzáállást minden körülmények között elvárja kollégáitól, még akkor is ha bizonyos helyzetekben nem az utasnak van igaza – írja a BKK csütörtöki közleményében.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, szeptember 23-án délelőtt a 49-es villamoson egy általános ellenőrzést követően vita alakult ki az egyik jegyellenőr és egy utas között. Erről videó is készült, a BKK innen szerzett tudomást a történtekről, majd rendelt el azonnali vizsgálatot.
A videofelvételről és a jegyellenőr meghallgatásából rekonstruálták az esetet. A jegyellenőr elmondta, hogy a 49-es villamoson utazó férfi megfenyegette őt, és azt is hogy korábban aznap már két másik olyan utassal is találkozott, akik hasonlóan agresszívan léptek fel vele és munkatársával szemben. Az ominózus eset azonban már idegileg nagyon megterhelte – ezzel magyarázta viselkedését.
A BKK szerint a jegyellenőr kijelentései, magatartása a jegyellenőrök és a fővárosi közösségi közlekedés társadalmi megítélését erősen rombolta, az ilyenfajta megnyilvánulás társaságunknál nem megengedett, a fellépése a szabályzatok és előírások ismeretében abszolút szükségtelen volt.
Ezért a vizsgálat lezárását követően a videofelvételen szereplő jegyellenőr munkaviszonyát azonnali hatályú felmondással megszüntették és a jövőben a kollégák oktatásánál a konfliktuskezelésre még az eddiginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek – zárul a közlemény.