Szabálytalanságokat talált az ÁSZ az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában – írtuk meg korábban. “A szervezet megsértette a számviteli, illetve a közbeszerzési törvényt, nem megfelelően működtette a gazdálkodási jogkörökkel összefüggő belső kontrollokat, a székházként használt ingatlan jogi helyzetét pedig az ellenőrzés lezárásáig nem rendezték” – ismertette a vizsgálat eredményét az ÁSZ, amire most a vizsgált ombudsmani hivatal reagált.
Közleményükben leírják: az ÁSZ korábbi vizsgálatai megerősítették, hogy a szervezet jogszerűen működik és bár a legutóbbi számvevőszéki jelentés feltárt ugyan egyes hiányosságokat a közbeszerzési eljárásban, ezek a megállapítások azonban az intézmény 2012. január 1. előtti átalakulását megelőző időszakra vonatkoztak – írják.
Az ombudsmani hivatal székhelyével kapcsolatos kritikára reagálva a közlemény kitér arra a körülményre, hogy az ombudsmanok hosszú idő óta javasolták a vagyonkezelői szerződés megkötését, azonban figyelemmel kellett lenniük arra, hogy az államháztartásról szóló törvény értelmében az ingatlan működtetésére az intézmény csak akkora mértékben vállalhat kötelezettséget, amekkorára az éves költségvetése fedezetet nyújt. A hivatal tárgyalásokat kezdeményezett a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel a helyzet megoldása érdekében.
Az ÁSZ egy korábbi jelentésében elutasító záradékkal látta el az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának 2013. évi költségvetési beszámolóját – emlékeztetnek. A 2013. évi zárszámadási törvény tegnapi elfogadásával azonban egyértelművé vált, hogy a Hivatal a gazdálkodásról szóló beszámolójában jogszerűen tüntette fel kötelezettségvállalással lekötött összegként a székházának felújítására, illetve intézményi beruházásként felhasználni kívánt előirányzat-maradványt – fogalmaz a közlemény, amely szerint a hivatal az ÁSZ vizsgálatát követően megerősítette a belső kontrollmechanizmusokat és meghozta az ÁSZ által javasolt kiegészítő intézkedéseket.