Az új jármű bemutatóján a nemzeti fejlesztési miniszter arról beszélt, hogy az államosított Rába Járműipari Holding és a svéd Volvo stratégiai együttműködése „a magyar jövő építését szolgálva hozzájárul a növekvő társadalmi igények kielégítéséhez”.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ igazgatója elmondta, hogy januárig 28 hibrid busz áll forgalomba az 5-ös, 7-es és 9-es vonalon. A járművek vegyesen használják a dízel- és elektromos motort, ezzel károsanyag-kibocsátásuk 40-50 százalékkal kisebb, mint a többi buszé. 39 százalékkal kevesebb üzemanyagot is fogyasztanak, így a többi buszhoz képest annyit lehet vele spórolni, amiből tíz év alatt egy új busz ára is kijön.
A 23 buszra összesen hárommilliárd forintot költöttek. Mindegyik jármű alacsonypadlós, légkondicionált és akadálymentes, az utastérben 11 kamera ügyel a biztonságra.