Ikotity István LMP-s országgyűlési képviselő és Osztolykán Ágnes, a párt oktatási szakszóvivője szerdai, az MTI-hez is eljuttatott közleményében emlékeztetett annak a felmérésnek az eredményére, amely harminc országban vizsgálta az oktatásra fordított források és annak színvonala közötti összefüggést. Eszerint a tanárok fizetését, az osztályok méretét és a diákok PISA-felmérésen elért eredményeit figyelembe véve a listán negyedik helyet ért el Magyarország.
Az LMP szerint a felmérés számait Hoffmann Rózsa korábbi köznevelési államtitkár félreértette, amikor a GEMS Education Solutions kutatásában elért negyedik hely elérésével kapcsolatban kijelentette: a magyar oktatás jól teljesít.
Mint írták, valójában arról van szó, hogy a nagyon alacsony tanári fizetésekhez képest számít “hatékonynak” a diákok PISA-felmérésen elért gyenge-közepes eredménye. A tanulmány is kiemeli a magyar oktatás súlyos alulfinanszírozottságát és a romló PISA-eredményeket – mutattak rá.
Az LMP szerint a magyar iskolarendszernek nem közepes eredményekre van szüksége, hanem motivált tanári karra és jól teljesítő diákokra. Ehhez viszont az kell, hogy minden költségvetési 100 forintból 15-20 forintot az oktatásra fordítson az állam a jelenlegi 9 helyett.