Belföld

Piros jelzés ellenére indult el a hármas metró

Balesetveszélyes a vonal az automatikus vonatvezető rendszer hibája miatt.

Gépi felügyelet nélkül közlekednek a vonatok a Kőbánya-Kispest – Határ út szakaszon, így fordulhatott elő, hogy Kőbánya-Kispesten egy szerelvény a tiltás ellenére elindult és áthaladt a jelzésen – közölte a Metróért Egyesület. A szerelvényt egy másik biztonsági berendezés, az autostop állította meg, ezután visszatolatott a jelző mögé.

Az egyesület szerint az incidens nem következhetett volna be, ha működik az automatikus vonatvezető rendszer. Bár a mostani eset nem veszélyeztette az utasokat, a kisebb biztonsági szint megtűrése fokozott veszéllyel jár – áll a közleményben.

A Metróért Egyesület hétfőn is felhívta a figyelmet arra, hogy a rendszer hetek óta nem működik, sürgős beavatkozásra lenne szükség.

Mik ezek a gépi vonatvezető rendszerek?

Az új, 4-es metró kapcsán hallottunk sokat azokról a rendszerekről, amelyek maguktól irányítják a metrót, nyitják az ajtót. Ezek a legmodernebb berendezések, a kocsi elején helyet foglaló ember csak figyeli a működését. A legrégebbi metróvonalon, a földalattin olyan automatika van, ami nem engedi, hogy a tilosban elinduljon a kocsi. 1990-től a hármas vonalon haladó metrók az alagútban maguktól járnak-kelnek, de a vezető nyitja-zárja a kapukat, indítja a szerelvényt (automatika állítja meg). És a kettes metró szerelvényeit is gépek irányítják, Alstom gyártmányúak, de az automatizálásban nem tartanak ott, mint a 4-es metró kocsijai.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik