Úgy vélik, a sajtóban olykor túlzó és kifejezetten hangulatkeltő hírek jelennek meg a metró állapotával kapcsolatban. Azt írják, hogy az önkormányzat 2011 óta gondosan előkészítette a vonal felújítását, a síneket 2013 óta folyamatosan cserélik, a felújítás tervezési tendere pedig a napokban lezárható.
Az ellenzék kritikáit a hivatal azért nem érti, mert a 3-as metró felújításáról 2010 októbere előtt „semmilyen elvi döntés” nem született, a vonal felújítására az önkormányzat és a BKV nem adott be pályázatot. A járműrekonstrukcióra és a síncserére sem hoztak semmilyen intézkedést.
„Úgy tűnik, hogy a korábbi MSZP-SZDSZ frakcióvezetés egymásra több figyelmet fordíthatott,mint az M3-as metróra, különben nem maradhatott volna itt ilyen elképesztő állapotban az 1976-tól üzemelő, kiemelt közlekedési viszonylat” – közölte a hivatal.
Legutóbb a múlt héten volt fennakadás a 3-as metró közlekedésében – a Nyugati pályaudvar közelében tűz ütött ki az alagútban.