Belföld

Barátok közt sem népszerű a reklámadó

"Rossz eszköz a reklámadó" - írja a Heti Válasz főszerkesztője szokásos jegyzetében.

A baloldali elfogultsággal nehezen vádolható Borókai Gábor új szemszögből – az újmédia világa felől – közelít a reklámadóhoz és az Origo főszerkesztőjének elbocsátásához. “Az újmédia nem csupán gazdasági alapjaiban rendíti meg a hagyományos sajtót, de etikai normáit is értelmetlenné teszi”.

A főszerkesztő az ünnepelt Buzzfeed példája alapján arról ír, hogy a médiaiparban “mind kevésbé kifizetődő a tartalom előállítása, ellenben a jól terített lopott holmival elképesztő pénzek halmozhatók fel”.

Mi értelme tényfeltárni, elemezni, mélyinterjúzni, amikor ezt mások is elvégezhetik helyettünk? – teszi fel a kérdést Borókai, aki szerint valójában itt lenne dolguk a jogalkotóknak. Megadóztathatnák a hasznot húzókat, támogathatnák a valódi tartalmat szolgáltatókat. “A kizárólag a költségvetési bevételre gyúró reaklámadó azonban rossz eszköz a bajok reparálására” – zárja sorait a Heti Válasz főszerkesztője.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik