Több politikus és gazdasági szakember együtt utazta végig a két alföldi város közötti, több mint kétórás utat. Szabadkára érve megállapították: nem fogadható el, hogy a 40 kilométeres útszakasz felénél, a határon még át is kell szállni.
180 millió euróból újulna meg
A Magyarország és Szerbia közötti együttműködés keretében a Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka–Csikéria–Bácsalmás–Baja útvonalat újítanák fel. A 180 millió euró értékű projekt 2020-ra fejeződhetne be.
Engwegen kiemelte: “Ez a projekt összeköti az embereket a határ két oldalán, ugyanakkor sok lehetőséget nyit meg más közös együttműködések számára is.”
Pásztor István ezzel kapcsolatban elmondta: már két éve elkészült a megvalósíthatósági hatástanulmány, a vasútvonal vajdasági szakaszának felújítását pedig európai uniós forrásokból vagy a Budapest-Belgrád vonal felújítására szánt kínai hitel egy részéből lehetne finanszírozni.
Bányai Gábor, a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke, a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió soros elnöke hangsúlyozta, hogy a projekt megvalósulása “óriási infrastrukturális és gazdasági fellendülést hozhat” a vajdasági, Bács-Kiskun megyei és Csongrád megyei régióban.
Elhangzott: az engedélyek beszerzését követően az építkezés várhatóan már jövőre megkezdődik.